در گزارش سال دو هزار و بیست و چهار آزمون زبان دولینگو آمارها و ارقام و مطالب جالبی گنجانده و متتشر شده اند. مثلا برخی از زبانها دستخوش تغییراتی شده اند و در لیست اندکی بالاتر و پایین تر رفته اند به لحاظ کاربرد و رفتارها و میزان مقبولیت در بین داوطلبین و این آمار و ارقام براساس گزارشها از کاربران و همچنین میزان دانلود و استفاده از برنامه و اپلیکیشن این برنامه در گوشیهای همراه صورت گرفته است. میتوان دولینگو را یکی از پر دانلودترین برنامه های گوشیهای تلفن همراه هوشمند در سال جاری تلقی کرد و اینکه در بیش از چهل زبان بیش از یکصد دوره و کلاس برای استفاده و ثبت نام وجود دارند و اینکه برنامه های رایگان جانبی هم تعبیه و عرضه شده اند شامل ریاضیات و موسیقی.
براساس این گزارش سایت دولینگو تحلیل و بینش جالبی به دست می آید در زمینه مطالعات و تغییر علایق در گذر زمان و همچنین در نقاط مختلف جغرافیایی و مربوط به سال 2024 میباشد. بر این اساس ما در میانه تحول هوش مصنوعی هستیم که شامل مواردی میشود از قبیل گوشیهای هوشمند تا شناسایی چهره در فرودگاه و همچنین کاربرد برنامه ChatGPT در حین نگارش ایمیل و برنامه های سفر و فن آوری در حال تغییر نحوه زندگی و انجام امور روزمره ما میباشند. همچنین تکنولوژی در زمینه زبان آموزی نیز دارای اثرات بزرگی بوده است و در همین راستا دولینگو در حال استفاده از فن آوری بوده است تا امر یادگیری و آموزش را بیش از مدت 12 سال بیشتر قابل دسترسی نماید. اما علیرغم این تحول عظیم, یک چیز همچنان بدون تغییر مانده است و آن مردم هستند که هنوز مشغول یادگیری زبانها میباشند جهت داشتن ارتباط با یکدیگر و در جستجوی موقعیتها و فرصتهای جدید.
در جهانی که از فن آوری اشباع شده است جائیکه گوشیهای ما میتوانند کلمات و حتی تصاویر را با تنها فشردن یک کلید ترجمه نمایند, مطالعه سنتی یک زبان دیگر را میتوان مقایسه کرد با بازگشت به عصر کرایه دی وی دی و یا یادگرفتن نوشتن خطوط شکسته. اما زبان آموزی از این مقوله فراتر میرود و نه تنها مردم از سراسر جهان برای داشتن ارتباط با یکدیگر از طریق استفاده از یک زبان جدید ارزش قائل هستند, بلکه تعداد این افراد در حال افزایش میباشد. این مطلب به ویژه در مورد یادگیرندگان زبان انگلیسی صدق میکند و اینکه عموما این محصلین و افراد عموما به تحصیل زبان میپردازند جهت مقاصد و اهداف آکادمیک و حرفه ای و مؤسسه دولینگو برای این تقاضا و نیاز دست به اصلاح برنامه ها و دوره های کنونی انگلیسی نموده و به معرفی یک دوره و کلاس جدید به ویژه برای فراگیران انگلیسی در مقطع پیشرفته اقدام نموده است. در اینجا میتوان بطور اجمالی به برخی نکات پرداخت.
مثلا در سال 2024 زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد بوده است در جهان و در بسیاری از کشورها شماره یک شده است که در بین 135 کشور به نسبت قبل رشد ده درصدی را نشان میدهد. همچنین در خیلی از کشورهای جهان متقاضیان دولینگو از برنامه آموزش انگلیسی برای زبان خود استفاده میکنند. مثلا در فرانسه محصلین از دوره انگلیسی دولینگو استفاده میکنند برای فرانسه زبانان. بیش از بیست دوره مطالعه انگلیسی عرضه شده است. اما گویشوران دیگر زبانها دسترسی مستقیم به مطالعه انگلیسی از طریق دولینگو ندارند. امسال دولینگو به معرفی یک دوره جدید برای شاگردان سطح پیشرفته زبان انگلیسی اقدام نموده و این بازکننده موقعیتهای متنوع مطالعاتی برای دانش آموزان با سوابق زبانی مختلف میباشد. این دوره انگلیسی در کشورهایی همچون آمریکا و چین و کلمبیا و مکزیک به عنوان دومین دوره موفق برای محصلین شناخته میشود.
زبان آموزان انگلیسی همچنین بسیار دارای تمرکز بر روی بهبود و ارتقاء سطح آموزش خود هستند. مثلا میتوان دلایلی را برای این امر ذکر کرد از قبیل اینکه در خیلی از مناطق جهان داشتن تسلط در زمینه دانش انگلیسی میتواند به موقعیتهای آکادمیک و حرفه ای منجر شود. همچنین میتوان به انگیزه های محصلین اشاره داشت در ارتباط با کاربرد و استفاده از دوره های دولینگو در زمینه انگلیسی در قیاس با زبانهای اسپانیولی و فرانسه که به ترتیب دومین و سومین زبانهای پرکاربرد در برنامه و اپلیکیشن دولینگو هستند. یکی از دلایل عمده که در حوزه آموزش مطرح میشود این است که از طریق مطالعه انگلیسی دانشجویان تلاش در جهت ادامه و تکمیل تحصیل خود را دارند. مثلا در کره جنوبی حدود 23 درصد زبان آموزان از دانش انگلیسی برای مکالمه و تعامل با دیگران و همچنین ادامه تحصیل استفاده میکنند و اینکه در آمریکا نیز حدود 35 درصد افراد به مطالعه انگلیسی میپردازند. امروزه در بیش از 70000 نقطه از جهان آزمون دولینگو برگزار شده است در جهت تعیین سطح توانایی زبان آموزان انگلیسی. بیش از نیمی از این متقاضیان آزمون برای پذیرش در مقطع آموزش تکمیلی کارشناسی و پایین تر و 31 درصد برای درجات کارشناسی ارشد و بالاتر از نمرات و مدارک خود استفاده میکنند.