والدین و هزینه های آموزش و برابری در تحصیلات و هوش مصنوعی

در مقاله امروز قصد داریم تا به طور اجمالی به تعدادی از مطالب بپردازیم که میتوانند هر یک دارای اهمیت ویژه ای در جهان آموزشی و آکادمیک و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان باشند. به عنوان مثال میتوان اشاره داشت که والدینی که از تمکن بالاتری برخوردار هستند میتوانند با استفاده از امکانات آموزشی بهتر از قبیل ثبت نام فرزندان خود در مدارس غیر انتفاعی و شرکت در کلاسهای تقویتی به بهبود آموزش آنها کمک بیشتری نمایند. از آنطرف مقوله تساوی و برابری در بین محصلین مطرح میشود که خود از اهمیت شایانی برخوردار است و مثلا همه ساله بسیاری از رتبه های برتر کنکور و دانشگاهها و مدارس از بین محصلینی هستند که در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بوده اند. همچنین در نوشته امروز مجددا نگاهی می اندازیم به امکانات بالقوه آموزشی هوش مصنوعی.

There is usually a takeaway indicating that wealthier parents could have assets to further spend on extra lessons and planning but critics allege that such activities and spending patterns could lead to inequality in the area of education عموما نظریه ای وجود دارد که حاکی از این مطلب میباشد که والدینی که از تمکن مالی بالاتر برخوردار میباشند عموما بیشتر در زمینه های دروس و برنامه ریزی هزینه میکنند و از آنطرف منتقدین اعتقاد دارند که چنین فعالیتها و الگوهای هزینه ای میتوانند به عدم تساوی و برابری در حوزه آموزش منجر شوند Many experts assume that such issues between rich and poor kids need to stop بسیاری از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که چنین مشکلات بین بچه های فقیر و غنی بایستی متوقف شوند Furthermore, it is advised that the schools should offer extracurricular activities and lesson planning which are accessible to everyone به علاوه توصیه میشود که مدارس اقدام به ارائه برنامه های تحصیلی خارج از تقویم و کلاس و برنامه ریزی درسی نمایند منوط به اینکه قابل دسترسی از سوی همگان باشند.

According to the statistics and figures, kids who usually come from richer families manage to enjoy better education and that they are able to act and perform more desirably compared with kids from poorer households and that affluent primary school pupils can graduate better and with flying scores and their grades in science and arithmetic and physics tend to be finer as well طبق آمار و ارقام, بچه هایی که عموما از خانواده های مرفه هستند غالبا از آموزش و تحصیلات بهتری بهره مند میشوند و همچنین در قیاس با محصلینی که از خانواده های فقیر تر هستند عملکرد بهتری دارند و اینکه چنین شاگردان با نمرات درخشان فارق التحصیل شده و همچین در دروسی مانند علوم و حساب و فیزیک نمرات مطلوب تری هم خواهند داشت This pattern is similar in rich neighborhoods and municipalities and on the flip side in poor districts where there is usually a shortage of qualified staff at schools and in disadvantaged areas the schools normally have a hard time filling the academic vacancies and students in such areas usually do not receive optimal educational courses and services

الگوی مشابهی وجود دارد در محله های مرفه مناطق محلات و شهرداریها و از طرف دیگر در قسمتهای فقیر نشین و کم برخوردار جاییکه در آنها تعداد کارمندان و معلمین واجد شرایط در مدارس کمتر میباشد و اینکه این حوزه های آموزشی و ادارات برای پر کردن این جاهای خالی مشکل دارند و عموما محصلین از دوره ها و خدمات آموزشی در سطح مطلوب فاصله دارند The second issue brought up here is concerning filling the gap in education worldwide and advancing and balancing gender equality in academic settings globally نکته بعدی که در اینجا به آن پرداخته میشود در ارتباط با پر کردن خلا آموزشی و همچنین تعادل بخشیدن و تساوی برابری در بخش آموزش زنان و مردان در سطح جهان است This is a multifaceted matter and it is important to empower both men and women in order to fight poverty این یک معضل چند وجهی میباشد و مهم است که به مردان و زنان قدرت و اختیار داده شود تا بتوان با فقر مبارزه نمود It is essential to delve into the matter related to the dynamics of gender equality and foster collaboration to shed light on institutional and educational gaps

ضروری است تا در این موضوع به اصطلاح غوطه ور و عمیق شد مرتبط با موارد پویای تساوی بین زنان و مردان و همچنین تقویت تعامل به منظور روشن ساختن جاهای خالی در بخشهای اساسی و آموزشی It is often stated that education can play a big role when it comes to serving as a potent device in order to empower socioeconomic development in societies worldwide اغلب بیان میگردد که آموزش میتواند نقش بزرگی ایفا کند هنگامیکه سخن از یک وسیله قوی به میان می آید به منظور قدرت بخشیدن و تقویت توسعه اجتماعی اقتصادی در جوامع جهانی Sure there are systemic barriers to address in women education in many countries and governments and schools need to identify actionable strategies to alleviate such issues and promote inclusive education and development which would ultimately lead to advancing gender equality when it comes to studying and education opportunities for all

قطعا در زمینه برطرف ساختن موانع عمومی بر سر راه آموزش زنان در بسیاری از کشورها موانعی وجود دارند و دولتها و مدارس نیاز به این دارند تا راهکارهای اجرایی را شناسایی کنند به منظور کاهش چنین مشکلاتی و آموزش فراگیر را توسعه و بهبود بخشند که میتواند در نهایت به پیشرفت تساوی بین زنان و مردان در حوزه تحصیلات و فرصتهای آموزشی برای همگان منجر شود Last but not least still another subject which is of great importance today is whether the concept of education is humane in the era of AI which stands for artificial intelligence نکته مهم دیگر که حائز اهمیت میباشد این است که آیا امروزه در بخش هوش مصنوعی آموزش به نحو انسانی ارائه میگردد یا خیر It is clear and evident that AI brings a lot of opportunities, but what about the unknown issues واضح و آشکار است که هوش مصنوعی با خود فرصتهای بسیاری را به ارمغان آورده است اما در بخشهای ناشناخته اوضاع چگونه است؟ Is it considered a threat to human originality in science and art and a goodbye to human attitudes or even exclusivity and generality of them

آیا بایستی آنرا به عنوان تهدیدی قلمداد کرد برای خلاقیت بشر در حوزه های علم و هنر و اینکه به منزله وداع و خداحافظی با طرز فکر انسان به نحو عمومی و انحصاری آن؟ Many people claim that there is still insufficient amount of evidence on the effect of AI on overall education but there are already plenty of examples on how this new criterion can offer complementary resources and initiatives in order to expand and enrich learning in many areas خیلی از افراد بر این باور هستند که هنوز شواهد کافی وجود ندارند در رابطه با تاثیرات هوش مصنوعی بر آموزش بطور کلی اما میتوان به آسانی بسیاری از نمونه ها را یافت که در آنها این معیار نوین منجر به غنی بخشی و گسترش فراگیری و منابع تکمیلی و ایده ها در خیلی از زمینه ها شده است There is no doubt that this new technology is rapidly evolving globally and even in writing it has done integrating, analyzing, and programming of data شکی وجود ندارد که این فن آوری جدید در سطح جهان به سرعت در حال دگرگونی میباشد و حتی در زمینه نگارش و تحلیل و برنامه ریزی و ادغام داده ها کارهایی را انجام داده است To alleviate concerns about using AI governance and safeguarding the software programs should be considered as more research seems essential and the point is that qualities such as openness as well as being cautious should both be considered as interrelated and hand-in-hand elements since even in the vast era of AI there should be some constraints to acknowledge به منظور کاهش و تخفیف نگرانیها در زمینه کاربرد هوش مصنوعی دو مطلب نظارت و محافظت از برنامه های نرم افزاری بایستی مورد بررسی قرار گیرند چون تحقیقات بیشتر به نظر ضروری میرسند و نکته در اینجاست که ویژگیهایی همچون انعطاف و سعه صدر در کنار هوشیاری هر دو به عنوان عوامل مرتبط و  دست در دست بررسی شوند چون حتی در گستره فضای هوش مصنوعی هم محدودیتهایی وجود دارند که بایستی شناخته شوند.