خیلی وقتها شما به عنوان مشتری ممکن است از خرید خود راضی نبوده و دلایل خود را هم داشته باشید از قبیل قیمت بالا و گرانی که برای خرید خود صرف نموده اید و یا معیوب بودن اجناس و یا نبود ضمانتنامه معتبر به همراه کالاهای خریداری شده و یا موارد دیگر. در چنین مواردی یک راه حل بازگرداندن کالا به فروشگاه و درخواست راه حل از فروشندگان می باشد. بعضی وقتها ممکن است اشتباه از جانب مشتریان صورت گرفته باشد و کالاها به خودی خود دارای هیچ عیب و ایرادی نباشند. به عنوان مثال در هنگام خرید تلویزیون ال سی دی به اینچ و ابعاد آن دقت نمائید تا پس از خرید و به هنگام قرار دادن آن بر روی میز در اتاق و در منزلتان دچار مشکل نشوید.
It is important to know how to express buyer’s remorse when you feel a bit unhappy after making payment and purchasing a product مهم است که بدانیم چطور ناراحتی خود و نارضایتی خود را پس از انجام خریدهای نه چندان دلچسب انجام دهیم I heard you have bought a new DVD player, is that right? Well, it is but to tell the truth I am not very satisfied with my purchase شنیده ام که یک دستگاه پخش دی وی دی جدید خریداری نموده اید, آیا این مطلب صحیح است؟ راستش بله ولی حقیقتا از خرید خود راضی نیستم. What do you mean منظورتان چیست؟ I had no idea it would be so hard to operate. It took me hours to figure out how the menus worked هیچ نظری درباره اینکه کار کردن با آن چقدر سخت است نداشتم. ساعتها وقت صرف کردم تا متوجه شدم چطور منوهایش کار می کنند.
Now let’s have a look at some further expressions which can be used when customers feel dissatisfied after their purchase حالا بیائید به اتفاق هم به چند عبارت دیگر نگاهی بیندازیم که میتوانند توسط مشتریانی که از خریدهای خود راضی نیستند مورد استفاده قرار گیرند It costs so much to maintain نگهداری چنین دستگاهی بسیار پر خرج است It takes up so much room in my apartment and I am thinking about taking it back to the store and replacing it with a smaller model این دستگاه فضای زیادی را در آپارتمان من اشغال می کند و دارم به این فکر می کنم که آن را به فروشگاه برده و با یک مدل کوچکتر تعویض نمایم.
It’s so hard to operate, has lots of options and menus and besides, there were no manuals or brochures in the box when I opened it کار کردن با این دستگاه بسیار سخت است و کلی منو و آپشن دارد و تازه بعد از باز کردن جعبه متوجه شدم که هیچ دستورالعمل و بروشوری در آن وجود نداشت It’s hard to put together since there are dozens of pieces to fix and match and I believe I need to contact the seller and ask for help or request a technician to come over to our house and operate it متصل کردن و سر هم کردن این دستگاه دشوار است چون ده ها قطعه در آن وجود دارد که باید به یکدیگر متصل شوند و تصور می کنم که یا باید با فروشنده تماس بگیرم و یا درخواست کنم که یک تکنسین بفرستند تا آن را متصل نماید.
Believe it or not I have not been able to use that remote control for several months. It just sits around collecting dust شاید باورتان نشود ولی من نتوانسته ام از آن ریموت کنترل به مدت چند ماه استفاده کنم. در گوشه ای افتاده است و خاک می خورد If I had known it would be so difficult to work with that remote control, I wouldn’t have bought it چنانچه میدانستم کارکردن با آن ریموت کنترل چقدر دشوار است, آن را نمی خریدم Unfortunately even the manufacturer could not help me because the set was not covered by a reliable warranty متاسفانه حتی کارخانه سازنده هم نتوانست به من کمکی کند چون دستگاه تحت پوشش گارانتی معتبر نبود.
I might have gotten another brand if I had realized it would be so hard to operate and costly to maintain ممکن بود که برند و مارک دیگری بخرم چنانچه میدانستم که کار کردن با این دستگاه اینقدر سخت و هزینه نگهداری آن بالا است If we hadn’t been so busy, we could have shopped around and find a real bargain اگر عجله نداشتیم, میتوانستیم با گشتی در بازار کالا و خرید بهتری را انجام دهیم If I had been told they wouldn’t have the option to upgrade, I would never have considered getting them چنانچه به من قبلا گفته بودند که آن کالاها قابلیت بروز شدن و آپگرید را ندارند, من هرگز به فکر خرید آنها نمی افتادم.