در ارتباط با روابط و ارتباطات بین دوستان و همکاران و همچنین ارتقاء آن در آینده به روابط موفقیت آمیز تجاری میشود مطالبی را بیان نمود و در واقع به نکاتی اشاره داشت. در کنار داشتن تجربه عمیق در حوزه کاری و همچنین علاقه به کار و فعالیت در شرکتها و ادارات چطور میتوان به بهبود کسب و کار اندیشید و برای این مسیر همکاران و شرکای تجاری مناسب را انتخاب نمود. مثلا از منظر رفتار شناسی و مشوره یا مدیریت بحران و مواردی دیگر که میتوان در این منظر به آنها ارجاع داشت. از نظر عاطفی و احساسی نیز روابط بین افراد در بخش کار نیازمند آگاهی از بازار و روشهای بازاریابی و اعتماد متقابل است و در این صورت پس از مدتی رشد و بالندگی برای همه افراد درگیر و دخیل در شرکتهای تجاری را به ارمغان خواهد آورد.
به نوشته Forbes گاهی اوقات دوستان در کنار تجربیات و شناخت عمیقی که از یکدیگر و کار و حرفه و پیشه خود دارند تمایل به این نشان میدهند تا به اتفاق یکدیگر در یک تجارت و سرمایه گذاری جدید شراکت داشته و همکاری کنند. شاید حتی به قول معروف بعضی اوقات کار و تجارت اشک انسان را در آورد به جهت برخی مشکلات بازار و اینکه اکثر افراد به دنبال نکاتی جهت موفقیت میباشند. در واقع میتوان با داشتن بصیرت از دوستی پلی به سمت موفقیت و شراکت تجاری نیز ایجاد نمود. در وهله نخست میتوان اینطور بیان گرد که بهتر است در تجارت جدید این اطمینان را داشت که یک ساختار و زیربنای قوی وجود دارد In other words, making sure to have a sort of good and strong foundation for the business matters مثلا برخی از روابط و دوستیها در طی سالها انجام کارهای دشوار با همکاران به وجود می آید مانند کوهنوردی در اوقات فراقت و مکالمات در این طور مواقع میتواند طیفی از مسایل فردی و حرفه ای را شامل شود. در این مواقع میتوان با یافتن نقاط اشتراک و رسیدن به چارچوبهای فکری مشترک و یافتن راه حل در زمان بحران گام به سمت دایر نمودن تجارت جدید را آغاز نمود.
حتی نقطه شروع بسیاری از همکاریهای تجاری و کاری و مالی از یک میهمانی دوستانه آغاز میشوند و همکاری و تعامل برای آینده کاری شکل میگیرد. در گام بعدی کمک گرفتن از یک مربی و فردی که استراتژیها را تبیین میکند دارای اهمیت میباشد In fact, when needed, calling in a coach can be a good idea شما در حقیقت نمیتوانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. یافتن خط مشی شرکت تجاری و فعالیتها در بازار و اخلاقیات و مرینات را بایستی از یک فرد کارآزموده پرسید و یاد گرفت. پس از مدتی روابط کاری قدری دارای صمیمیت و دوستی هم خواهد شد. در گام بعدی و پس از تعیین نمودن راهکارها و استراتژیها بایستی تا خود را با آنها وفق داد و سمت و سو و جهتها را شناخت و مشخص نمود After defining strategies, aligning on them can be the next move منافع و افکار و ارزشها در تجارت نیاز به همسویی و نزدیکی با یکدیگر دارند در زمینه شراکت تا در مواقع بحران به راه حل منجر خواهد شند. همچنین راهکارهایی که مبتنی بر قصد و منظور و برنامه ها و اهداف جاری میباشند. در حقیقت شرکای تجاری نیاز به این دارند تا از روز اول روشن کنند که چه میکنند و با چه فرد یا سازمانی همکاری داشته باشند یا خیر.
تهیه و ارائه سیستمها و برنامه های حمایتی و کمکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هست As a matter of fact, creating supportive and helpful systems can be highly recommended شاید بتوان بیان داشت چرا برخی افراد از شراکت به نوعی شبیه ازدواج هم تعبیر میکنند و مثلا شرکا شاید زمان بیشتری را در کنار یکدیگر مشغول کار در مغازه و شرکت سپری کنند تا با افراد خانواده اما چنانچه این روابط کاری سالم و بر مبنای صداقت شکل بگیرد روابط فردی و دوستانه نیز به وجود خواهند آمد. مثلا شاید مشکلی در سر راه اداره یک کسب و کار پیش بیاید مانند اینکه افراد شغل کنونی خود را از دست بدهند یا اداره ای وجود نداشته باشد یا آبسردکن در شرکت نباشد یا اینکه اعضاء خانواده حضور نداشته باشند تا برای صرف ناهار یادآوری کنند. شما نیاز به هدایت و اداره تجارت خود مانند یک کاپیتان باتجربه را خواهید داشت. میتوان در حین صرف غذا با همکاران و شرکا در زمینه مشکلات و چالشهای پیش رو بحث و تبادل نظر نمود. حتی میتوانید اقدام به استخدام کارمندانی نمایید که برخی کارها را میتوانند بهتر از شما انجام دهند. این به این لحاظ است که شما و شریکتان در همه زمینه ها کارشناس ممکن است نباشید.
Last but not least learning to have awkward and difficult conversations should also be considered نکته خیلی مهم دیگری که در انتها به آن اشاره میشود یادگیری داشتن صحبتها و مکالمات سخت و دشوار میباشد. میتوان از این مطلب تعبیر کرد به یادگرفتن اینکه چگونه به نحو ثمر بخش و موفقیت آمیز مسائل را با یکدیگر پیمود و طی کرد در حین رشد و بالندگی یک کسب و پیشه با دیگر شرکا. در واقع در عین اینکه به نظرات و احساسات یکدیگر احترام گذاشته میشود و تجربیات جدیدی کسب میگردد. صبور بودن در این قضیه حائز اهمیت است و افراد در کنار یکدیگر به کار و فعالیت مشغول خواهند شد. بحث و مذاکرده کردن در عین پیشبرد کارها و دفاع از نظرات خود مهم میباشند. فراموش نکنید که در عین کار کردن در اوقات فراغت در کنار همکاران از زمان خود استفاده و لذت ببرید و به اهمیت رابطه همکاری خود واقف باشید و حتی بعضی وقتها جشن و میهمانی بگیرید. حتی در پروازهای کاری با دیگر همکاران و شرکا مکالمات و صحبتها میتوانند بر محور و حول و حوش کار باشند اما با وقفه های کمتر و دارای یک راحتی و روانی و سیال بودن که الهام بخش راه حلها باشند چون شاید در محیط دارای ساختار کار این حرفها پیش نیاید. شاید در این مواقع دریافت که اهمیت شریک و رفیق و همکار بودن از کارهای روزمره هم مهم تر هست. قدر دوستی و شراکت را دانستن و اینکه رابطه حرفه ای خود را غنی بخشید و در محیط کار معنا و مفهوم بیشتر و بالاتری وارد گردند.