هوش مصنوعی را میتوان در سالها و ماههای اخیر همواره در لابلای اخبار و مقالات روزنامه ها و وبسایتها و همچنین رسانه های اجتماعی پیدا کرد و به مرور به محبوبیت و همچنین کاربرد و پوشش رسانه ای و خبری آن افزوده میشود. حتی سخن از این رفته است که به مرور و در آینده نزدیک بسیاری از لوازم خانگی و منزل نیز با استفاده از ارتباطات اینترنتی به شبکه هوش مصنوعی متصل شوند و مثلا بتوان راحت تر به خرید مایحتاج روزمره پرداخت یا اینکه بتوان از راه دور چراغهای منزل را روشن و خاموش کرد و در دیگر دانشگاهها و کلاسهای درسی و آموزشی آسانتر شرکت نمود. اما به موازات همه این تحول ها مساله بسیار مهم آموزش معلمین و مربیان و مدرسین و همچنین میزان سهولت کار با سیستمهای هوش مصنوعی در حوزه تحصیلات و آکادمیک میباشد.
Let’s talk about a few practical tips and guidelines when it comes to using and mastering artificial intelligence by teachers به اتفاق یکدیگر نگاهی می اندازیم به تعدادی نکات و راهکار در ارتباط با استفاده و داشتن تسلط در زمینه هوش مصنوعی توسط معلمین There are some surveys showing that some teachers may seem rather hesitant and concerned regarding incorporating artificial intelligence into their classroom and pedagogical activities برخی تحقیقات وجود دارند مبنی بر اینکه تعدادی از معلمین ممکن است در زمینه وارد و ادغام کردن هوش مصنوعی در برنامه های آموزشی و کلاسهای درسی شان قدری نگران و دارای دغدغه باشند But the truth is that AI can be smartly embedded into curricula and the programs being widely used by teachers and students اما حقیقت این است که میتوان با هوشمندی هوش مصنوعی را در منابع آموزشی و درسی که مورد استفاده وسیع معلمین و دانش آموزان قرار می گیرند گنجاند.
Like many other emerging technologies and tools, AI can be used responsibly and with considerations مانند بسیاری از دیگر فن آوریهای نو ظهور میتوان از هوش مصنوعی به نحو مسئولانه و با ملاحظات بهره برد But in the area of education, what can be the next level for trainers and students concerning AI اما در حوزه آموزش برای معلمین و محصلین در زمینه کاربرد هوش مصنوعی سطح و جایگاه و گام بعدی چه میباشد؟ You too could have your takeaway in this regard and contribute to the discussion since first and foremost obtaining feedback and input from teachers and students as well as parents about their goals, concerns, and thoughts plus suggestions matters شما نیز ممکن است که دیدگاه خود را داشته و بتوانید در این بحث به ارائه مطالب خود بپردازید اما در وهله نخست موضوع بسیار مهم این است که دریافت و کسب نقطه نظرات و پیشنهادات و دیدگاهها و بازخوردها و اهداف و دغدغه ها از والدین و معلمین و دانش آموزان انجام شود.
The point is that the schools and districts staff should be in touch with students, teachers, and parents in order to address their questions accordingly and listen to their concerns نکته این است که اعضاء مدارس و همچنین مسئولین نواحی شهری بایستی با دانش آموزان و معلمین و والدین در ارتباط باشند و به دغدغه ها و نظرات و پرسشهای آنها به نحو صحیح بپردازند و توجه نمایند The AI can be considered an ever-changing platform and technology and sure there are voices in the community to listen to میتوان از هوش مصنوعی به عنوان یک فن آوری نوین و دائما در حال تحول یاد کرد و در سطح جامعه قطعا صداهایی در زمینه آن برای شنیدن وجود دارند The good news is that many teachers have welcomed and are open to adding AI to their educational activities but they also could have logical concerns and anxieties to heed and address about potential harms of his phenomenon خبر مساعد این است که بسیاری از معلمین از کاربرد هوش مصنوعی در تجربیات و فعالیتهای آموزشی خود استقبال کرده اند اما آنها نیز دارای نگرانیهای منطقی هستند جهت توجه کردن در زمینه خطرات احتمالی این پدیده.
It is essential to be on the right track when it comes to employing artificial intelligence in education ضروری است تا در زمینه آموزش استفاده از هوش مصنوعی بر مدار صحیحی قرار گیرد As an example, teachers may worry about some students using AI to cheat when doing their assignment but there are measures to take in order to alleviate such worries so that trainers be more comfortable using such novel tools به عنوان مثال برخی از مربیان ممکن است این نگرانی را داشته باشند که تعدادی از دانش آموزان از هوش مصنوعی برای تقلب کردن در انجام تکالیف خود استفاده کنند اما در جهت رفع این نگرانیها کارهایی در دست اقدام است بطوریکه مربیان به راحتی بتوانند از این ابزارهای نوین بهره ببرند Furthermore, both students as well as teachers are already using and experimenting with AI but there could be some ethical issues as well as worries pertaining to environmental preservation like some critics opposing their usage, claiming that maintaining and running such computer and internet-based systems demand a lot of energy and power
به علاوه, هم دانش آموزان و هم معلمین هم اکنون در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند و به نوعی در حال تجربه کردن آن اما همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشند در زمینه اخلاقی و یا نگرانیهایی در ارتباط با حفظ محیط زیست از آنجائیکه برخی منتقدین اعلام میکنند که با کاربرد آن مخالف هستند چون ادعای آنها این است که دایر کردن و استفاده و اداره نمودن چنین سیستمها و برنامه های مبتنی بر رایانه و اینترنت مستلزم مصرف انرژی و برق میباشد On the other hand, when it comes to employing AI in education and studies, there is no need to rush simply because there is a famous quote and saying that such emerging technologies could be evolving fast به علاوه در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و تحصیلات نیازی به عجله کردن نمی باشد صرفا به دلیل این نقل قول و نظریه که چنین فن آوریهای نوظهور مدام در حال تغییر و تحول میباشند Naturally, educational leaders and those in charge need time in order to fully figure out how AI can complement their educational programs
طبیعتا مدیران آموزشی و افراد مسئول نیاز به زمان دارند تا به خوبی دریابند که چگونه هوش مصنوعی میتواند در تکمیل برنامه های آموزشی به آنها یاری رساند The fact is that nowadays with the massive growth of internet and AI technology, it can be stated that it may outpace the capability of schools and colleges to properly respond and catch up with the news and trends حقیقت این است که امروزه با توجه به سرعت و حجم رشد اینترنت و فن آوری هوش مصنوعی میتوان اینگونه بیان کرد که برخی اوقات مدارس و دانشگاهها ممکن است از آن در زمینه پاسخ دادن و استفاده و منطبق کردن خود , و با اخبار و رویدادها قدری عقب بمانند That is why instead of making rush decisions, staying patient and resilient and taking slow and deliberate steps could be a better and smarter idea به همین دلیل است که به جای اتخاذ تصمیمات سریع بهتر است تا با گامهای استوار و آهسته صبورانه گام برداشت Providing teachers with useful and meaningful training also matters since AI is ripe with strengths and weaknesses نکته مهم دیگر این است که برای معلمین دوره های آموزشی هدفمند و مفید برگزار شود از آنجائیکه هوش مصنوعی مملو از نقاط ضعف و قدرت میباشد It is abundantly clear that the AI is not all-knowing and simply should be looked at as an emerging tool to do jobs and that both teachers and students need to familiarize themselves with this emerging technology to discover its advantages for educational contexts کاملا واضح میباشد که هوش مصنوعی دانای همه چیز نبوده و صرفا بایستی به آن به منزله یک ابزار نگریست به منظور انجام کارها و هم معلمین و هم محصلین نیاز به این دارند تا با این فن آوری در حال ظهور آشنا شوند و از مزیتهای آن در راستای امور و محتوای آموزشی استفاده نمایند.