ادغام مفهوم نوین هوش مصنوعی در آموزش توسط دبیران

چند سالی است که روز به روز به میزان و تعداد و پوشش اخبار و رویدادها در زمینه هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده است و تقریبا در میان اخبار مهم در بسیاری از رشته های خبری و علمی و تجری میتوان امروزه به نکاتی در زمینه ورود هوش مصنوعی به این حوزه ها اشاره داشت. اما در زمینه آموزش تحصیلی و علمی آکادمیک در مدارس و دانشگاهها آیا اصولا میتوان از استفاده از چنین فن آوریها و مفاهیم نوین غافل و یا آنها را عمدا از برنامه ها حدف نمود یا اینکه بهتر است با استفاده هوشمندانه و بومی سازی آنها به رشد علم و سرعت تولید منابع آموزشی پژوهشی و تحصیلی کمک کرد؟ نقش دبیران و معلمین و همچنین مدیران در این زمینه چیست؟ آیا ادغام هوش مصنوعی در اداره کلاسها توصیه میشود یا ارجاع به آن بطور گهگاه و آنهم به صورت موقتی؟

How can teachers actually integrate AI also known as artificial intelligence into their daily educational tasks at schools and colleges چگونه دبیران میتوانند هوش مصنوعی را در برنامه های آموزشی روزمره خود در مدارس و دانشگاهها ادغام نمایند؟ Upon its emergence recently, schools and education experts initially worried about how artificial intelligence could hamper learning process via introduction of plagiarism and the students cheating when preparing for the exams در اوایل ظهور پدیده هوش مصنوعی, مدارس و کارشناسان آموزشی نخست قدری نگران بودند در زمینه نفوذ آن بر مواردی همچون مشکلات استفاده بدون کسب اجازه ادبی یا در حین آمادگی محصلین برای امتحانات But instead of panicking, professional teachers are able to experiment with methods to leverage AI tools and assets in their online and offline classrooms

اما به جای ترس و نگرانی, معلمین حرفه ای میتوانند با استفاده از تجربه در زمینه ابزارها و لوازم مرتبط با هوش مصنوعی, از آن حداکثر بهره برداری را در کلاسهای آنلاین و آفلاین خود نمایند But sure there might be some downsides and setbacks as well as creative solutions attached to AI اما قطعا در کنار مزایای مرتبط با هوش مصنوعی, مشکلات و نقاط ضعف نیز وجود دارند Many teachers have already started bringing up issues pertaining to using artificial intelligence in their classes with their pupils خیلی از معلمین از قبل در کلاسها با محصلین خود به صحبت درباره موضوع هوش مصنوعی پرداخته اند For instance, some trainers have adopted the new ChatGPT for work-connected-jobs in terms of lesson planning as well as creating new creative topics for their daily classes with good, satisfactory outcomes به عنوان مثال, برخی مربیان از برنامه جدید چت جی پی تی در زمینه های مرتبط با کار خود استفاده نموده اند از قبیل طرح و برنامه ریزی درسی و همچنین تولید و ارائه موضوعات خلاقانه برای کلاسهای خود که نتایج مثبت و رضایتمندی هم به بار داشته اند.

There is no doubt in the near future, AI is poised to alter how many educational tasks will be accomplished successfully in the classrooms شکی وجود ندارد که قرار است در آینده نزدیک هوش مصنوعی تغییر دهنده معادله تعداد وظایف و تکالیفی باشد که در کلاسها بطور موفقیت آمیز به انجام خواهند رسید Even there will be hot debate as to how students as well as ordinary citizens will be required to gain fluency leveraging opportunities and initiatives made possible by this new phenomenon حتی بحثهای داغی در جریان خواهند بود در زمینه اینکه چگونه دانش آموزان و همچنین شهروندان نیاز خواند داشت تا از طریق کسب آگاهی و تسهیل در کار کردن با این پدیده از فرصتها و ابتکاراتی که توسط آن میسر میشوند به خوبی استفاده نمایند Gradually some plans have emerged associated with the AI such as better preparation for the tests or trying out the solution when it comes to composing an academic article

به مرور برنامه هائی ظاهر شده اند در ارتباط با هوش مصنوعی از قبیل بهتر آمادگی در زمینه آزمونها یا استفاده از این راهکار جهت نگارش یک مقاله آکادمیک How about research projects in which traditionally, the learners and their instructors and professors would be brainstorming to gather background knowledge and tips for the coursework and academic assignments راستی میتوان همچنان از این برنامه در جهت آمادگی برای پروژه های آکادمیک و همچنین تکالیف و برنامه های درسی سود جست که در قدیم و بطور سنتی فراگیران به همراه اساتید و معلمین خود به همفکری و مشورت می پرداختند This way, the students will be greatly assisted with their everyday academic assignments به این روش دانشجویان را میتوان در زمینه تکالیف روزمره مساعدت نمود Even plenty of follow-up questions can be raised in such settings حتی در چنین محیطهائی میتوان به مطرح نمودن پرسشهای زیادی اقدام نمود.

In terms of using the artificial intelligence in education, the students need to be taught how to properly and ethically use the new technology در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در آموزش, دانش آموزان بایستی تا آموزش ببینند که چگونه از فن آوری نوین به نحو شایسته و همراه با رعایت موازین اخلاقی استفاده نمایند As an example, if the learners have difficulty comprehending some formal academic contexts and articles, teachers can use the new system to re-write the whole passages به عنوان مثال, چنانچه فراگیران در ارتباط با برخی متون و مقالات رسمی و آکادمیک مشکل دارند, معلمین میتوانند با بهره گیری از سیستم نوین اقدام به بازنویسی همه متون نمایند Even in paraphrasing and translation of texts, the artificial intelligence can play big educational roles حتی در زمینه بازنویسی و ترجمه متون هوش مصنوعی میتواند نقشهای بزرگ آموزشی ایفا نماید.

There might be some concerns about the relationship between the AI and cybersecurity این امکان وجود دارد تا دغدغه هائی وجود داشته باشد در ارتباط با هوش مصنوعی و امنیت در فضای مجازی But even that aspect of using the new system can be mitigated and remedied via proper education and training اما حتی آن جنبه از سیستم جدید را میتوان درمان و تخفیف داد با استفاده از آموزش صحیح و شایسته In the area of writing AI can be a great asset since it can be leveraged to improve writing skills of the pupils in colleges and high schools میتوان با استفاده بهینه از ابتکار هوش مصنوعی در مقاطع دبیرستان و دانشگاه کارهای بزرگی در ارتباط با تقویت مهارتهای نگارش محصلین انجام داد The students use prompts to interact with the new system and it can help bring up new subjects and bolster their learning and imagination skills as well and teachers would then be able to compare their writing samples دانش آموزان میتوانند از طریق تایپ با برنامه تعامل داشته باشند به منظور پرداختن به موضوعات جدید و تقویت یادگیری و قوه تخیل خود و معلمین نیز قادر خواهند بود تا به مقایسه متون نمونه نگارش آنها بپردازند.