ابراز نارضایتی از خرابی وسایل

همه شما به احتمال بسیار زیاد تا بحال وسایل و لوازم الکترونیکی بسیار زیادی خریداری نموده اید و امکان دارد که تمام این خریدها با موفقیت انجام نشده باشند و شما از برخی از اقلام خریداری شده ابراز نارضایتی کرده اید. در واقع در بسیاری از موارد لوازم خراب میشوند و یا از کار می افتند و یا شاید زودتر از آنچه که انتظار میرود معیوب گردند. شاید پرینتر و یا چاپگری خریداری نموده باشید که در حین کار کردن خراب شده باشند و شما با شرکت تولید کننده و یا فروشنده تماس گرفته باشید. در این موارد معمولا سخن خود را چگونه شروع میکنید و از چه استدلالهائی کمک میگیرید تا طرف مقابل را قانع کنید که دستگاه مورد نظر خراب شده است؟ آیا میدانید چطور از جملاتی که مربوط به گارانتی و خدمات هستند استفاده کنید؟

Have you ever listened to a conversation between two people speaking about a digital product that’s not working آیا تابحال به یک مکالمه گوش داده اید مابین دو نفر و در ارتباط به خرابی یک وسیله دیجیتالی؟ This printer is driving me crazy. It’s on the blink again and does not print anything when I print the big blue button این چاپگر دارد من رو دیوانه میکند. دوباره روی چشمک زن رفته و وقتی که این دکمه بزرگ آبی رنگ رو فشار میدهم پرینت نمیکند. What’s wrong with it حالا مشکلش چیست؟ What isn’t wrong with it? It’s an absolute lemon بهتر است بگوئید چه مشکلی ندارد. یک محصول کاملا بی کیفیت است. No, seriously, what’s the problem نه, واقعا چه مشکلی پیدا کرده است؟

Well, first off, the thing’s an antique. It’s ten years old خوب, اول از همه مساله اینه که قدیمیه. ده سال پیش ساخته شده است. And secondly, it’s so slow. It takes hours to print and now it won’t print at all و دوما خیلی کند کار میکند. ساعتها طول میکشد که یک صفحه را چاپ کند و الان هم که اصلا کار نمیکند. Well, that is a problem. Maybe it’s fixable. Let me have a look خوب, پس معلوم شد که یک مشکلی دارد. شاید بتوان این مشکل را حل کرد. اجازه بدهید تا من نگاهی بیندازم. Don’t bother. It’s not worth it. The thing’s obsolete, anyway خودتان را به زحمت نیندازید چون ارزشش را ندارد. این یک کالای از رده خارج است. It’s not wireless and it cannot photocopy and does not have a scanner either

بیسیم نیست و نمیتواند فتوکپی انجام دهد و اسکنر هم ندارد Sounds like you’re ready for an upgrade بنظر میرسد که شما برای یک تعویض و خرید یک کالای دیگر آماده اید I know a good computer shopping center and they have a sale right now. Let’s get you something more up-to-date من یک فروشگاه کامپیوتر فروشی را میشناسم که الان در حراجی هستند. بیا برایتان یک چیز بروز تر پیدا کنم. Can you make a list of a few electronic devices which are truly necessary for your life آیا میتوانید یک لیست چند وسیله الکترونیکی را تهیه کنید که برای زندگی شما ضروری هستند؟ Put them in order from most important to least important لیست خود را به ترتیب از با اهمیت ترین تا کم اهمیت ترین کالا مرتب نمائید.

If the products and services you are buying and signing up to come with a valid warranty, it is a sound idea to fill out the customer form on their websites and complain about the defective goods you have received چنانچه کالاها و خدماتی که خریداری نموده و مشترک آنها شده اید همراه با گارانتی معتبر ارائه شده اند, نظر مناسبی میباشد تا فرم مشتریان را در وبسایت آنها پر کنید تا درباره کالاهای معیوبی که دریافت نموده اید شکایت کنید In such sample cases, the letter is going to contain your full name along with a brief description of the problem you have encountered plus the action you would expect the store and service provider to take such as replacing the faulty items with new ones or offering you a full refund عموما در چنین مواردی نامه شما بایستی حاوی نام شما بصورت کامل به همراه خلاصه ای از مشکل به وجود آمده و همچنین کار و اقدام مورد نظر شما از سمت فروشگاه و شرکت ارائه دهنده خدمات میباشد از قبیل جایگزینی کالاهای معیوب با کالاهای نو و یا باز گرداندن وجه شما بصورت کامل.