مرور خاطرات جهانگردی

صحبت درباره جهانگردی و اینکه افراد در طی سفر خود به مکانهای جالب و دیدنی چه کارهایی انجام داده اند و چطور اوقات خود را سپری کرده اند تقریبا همیشه قسمت ثابت مکالماتی است بین جهانگردان و افرادی که از سفر بازگشته اند و یا علاقمندانی که پرسش ها را مطرح می کنند. بیائید نگاهی به چنین مکالمات و جملات داشته باشیم چون ممکن است شما نیز روزی در حین صحبتهای خود از چنین جملاتی استفاده کنید. درواقع مکالمه زبان انگلیسی را با چنین جملات و عبارات کاربردی بهتر میشود شروع کرد و ادامه داد. در بسیاری از کتابهای مورد استفاده در آموزشگاهها و همچنین در دوره های تدریس خصوصی نیز, شما براحتی میتوانید درسهایی بیابید که به سفرها و متون مربوط به جهانگردی اختصاص داده شده اند.

Some people have just recently returned from vacations and now they are going to talk about how they have spent their weekends in other cities or countries. Please pay attention to the structures of sentences used to express events happening in the past تعدادی از مردم به تازگی از مسافرت باز گشته اند و میخواهند درباره نحوه سپری کردن اوقاتشان در تعطیلات آخر هفته صحبت کنند. لطفا به ساختار جملات مربوط به زمان گذشته توجه کنید که این عبارات به منطور بیان رخدادهای در قبل از زمان حال به کار برده شده اند. That’s the picture of my wife and me. We live in Tehran and last week we drove to a small, beautiful city in the suburbs. The drive wasn’t so long and we enjoyed the scenery

این تصویری را که می بینید, عکس من و همسرم می باشد و ما در تهران زندگی می کنیم. هفته قبل ما با اتوموبیل به شهر کوچک ولی بسیار زیبائی در حومه شهر رفتیم. مدت زمان رانندگی خیلی طول نکشید و ما در طی سفر از دیدن مناظر لذت بردیم. The drive took only an hour and the weather was just perfect. The sky was so blue without any clouds رسیدن به مقصدمان با خودرو تنها یک ساعت به طول کشید و هوا عالی بود. آسمان آبی رنگ و بدون هیچ ابری بود. We went to the beautiful beach and then had lunch at an amazing outdoor restaurant. The taste was great and the rice was so delicious. The chef was very nice too and he even offered us his special soup and recipe

سپس ما به ساحل رفتیم و ناهار را در یک رستوران عالی و در فضای باز خوردیم. طعم غذا و برنج عالی بود و سرآشپز بسیار مهربان بود و به ما غذا و دست پخت مخصوص خود را نیز تعارف کرد. There was a nice comfortable motel too and we stayed there for one night. We went to bed early and got up the next day early and had a nice walk in the forest as well یک هتل خیلی خوب و راحتی در آنجا قرار داشت و ما تصمیم گرفتیم که شب را در آنجا اقامت کنیم. شب زود خوابیدیم و صبح هم زود از خواب بلند شدیم و سپس در جنگل به پیاده روی پرداختیم. Last weekend was awful. I wanted to go bike riding but it was raining for several days and I had to stay indoors and do nothing but watch TV

هفته قبل اصلا خوش نگذشت. من میخواستم بروم بیرون برای دوچرخه سواری ولی چند روز پشت سر هم باران بارید و من مجبور شدم در منزل مانده و کاری بجز تماشای تلویزیون انجام ندادم. It was raining and then it became so windy, I could not even go for a drive outside, because of bad weather conditions. The lights went out too and I was in darkness for several hours باران داشت می بارید و سپس وزش بادهای شدید هم شروع شد. به خاطر اوضاع بد جوی من اصلا نتوانستم با خودرو برای رانندگی به بیرون بروم. تازه برق هم قطع شد و من چند ساعت در تاریکی بودم. Actually that was not the kind of ideal weekend I wanted راستش چنین آخر هفته ای, آن چیز ایده آلی نبود که من انتظارش را می کشیدم.