هنگامیکه سخن از استفاده از امکانات آموزشی در کلاسها به میان می آید, احتمالا بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از ورود فن آوری یا همان تکنولوژی به محیط کلاسها استقبال میکنند, مخصوصا با توجه به این نکته که امروزه بسیاری از داوطلبین شرکت در دوره های آموزشی از دستگاههائی همچون پخش کننده های صوتی و تصویری بهره مند بوده و کار با آنها را آسان میدانند. از آنسو معلمین و مربیان نیز از استفاده از چنین دستگاههائی در کلاسها استقبال خوبی میکنند چون در بسیاری از موارد میتوانند منجر به سرعت قابل ملاحظه در زمینه پیشرفت آموزشی و مرور نکات در بخشهای گوناگون کتابها گردند. امروزه حتی ورود دوربینها و صفحات مجازی که بصورت سه بعدی به آموزش نکات میپردازند در کلاسها منجر به شور و شوق مضاعف شده اند.
Recently, a lot of opinion studies have been carried out, yielding results that most teachers would welcome the arrival of new technologies in their English classrooms اخیرا مطالعات و نظر سنجیهای زیادی صورت پذیرفته اند که منتج به این نتیجه گشته اند که بیشتر معلمین کلاسهای انگلیسی از ورود امکانات و فن آوریهای مدرن آموزشی استقبال میکنند Nowadays, learning a new language can become much easier through utilizing new audio-video solutions to teach lessons in the classes امروزه با استفاده از امکانات صوتی و تصویری در کلاسها بهتر میتوان به آموزش یک زبان جدید پرداخت On the other hand, plenty of educators might argue that presence of digital devices in the classrooms might lead to some problems
از آنسو, بسیاری از مربیان ممکن است بر این عقیده باشند که ورود امکانات دیجیتالی به کلاسها شاید منجر به بروز مشکلاتی گردد They claim that they can cause harm to the students vision and hearing and lead to mental and physical issues آنها بر این عقیده هستند که چنین لوازمی شاید منجر به بروز مشکلاتی در زمینه بینائی و شنوائی و فیزیکی و روحی دانش آموزان گردند Therefore, if you speak with some tutors who prefer to use traditional methods, they might tell you that nothing beats the good old books and printed stuff از اینرو, چنانچه با برخی از معلمین خصوصی که از روشهای سنتی استفاده میکنند صحبت کنید, خواهند گفت که کتابها و منابع چاپی را با هیچ چیز عوض نمیکنند But there should be a compromise, isn’t there
اما بایستی راه حل مسالمت آمیزی در این زمینه وجود داشته باشد, مگر نه؟ Sure we are living in the twenty-first century and whether we like it or not, we are simply surrounded and overwhelmed by new educational systems involving the use of internet and digital media and we can turn them into advantages and leverage the opportunities to improve our conversational skills in classes and the ones held in institutes قطعا ما در عصر قرن بیست و یکم قرار داریم و اطراف ما را سیستمهای نوین آموزشی بر اساس ارتباطات اینترنتی و رسانه های دیجیتالی فراگرفته اند ولی میتوانیم امکانات را به فرصتها بدل نموده و از این امکانات هم در کلاسهای آموزشگاهی برای تقویت مکالمه خود استفاده بهینه نمائیم.
When it comes to teaching a scientific course at colleges, using the new audio-video systems which have built-in connections can mean saving a lot of time هنگامیکه سخن از تدریس منابع علمی در دانشگاهها به میان می آید, استفاده از سیستمهای صوتی و تصویری که از امکانات داخلی ارتباطی بهره مند هستند میتواند به صرفه جوئی در زمان منجر گردد On the other hand, new educational technologies should not make trainers feel confused and baffled since they are supposed to be easy to handle in most cases از آنطرف, فن آوریهای آموزشی پیشرفته نبایستی منجر به گیج شدن و اشتباه مربیان آموزشی به جهت دشواری در نحوه استفاده گردند و درواقع کارکردن با آنها بایستی آسان باشد.
Some recent studies indicate that using the good old pen and paper can encourage learning in students whereas sticking with pure digital media and tools can be like a detriment and barrier to their learning skills برخی از مطالعات اخیر حاکی از این مطلب است که استفاده از قلم و کاغذ بجای استفاده بیش از حد از لوازم و رسانه های دیجیتالی میتواند به بهبود مهارتهای فراگیری و یادگیری دانش آموزان منجر گردد Also, some psychologists believe that many teenagers are already addicted to their cell phones and social media, and it would be an egregious mistake to encourage further use of such utilities and facilities when it comes to learning new skills inside the classrooms and it is better to leave them at home
همچنین برخی از روانشناسان بر این عقیده هستند که خیلی از نوجوانان به استفاده از تلفنهای همراه و رسانه های اجتماعی معتاد شده اند و ترغیب کردن بیشتر آنها به استفاده از چنین لوازم و امکاناتی در کلاسها اشتباه بزرگی است, هنگامیکه صحبت از فراگیری مهارتهای جدید در کلاسها به میان می آید و بنابراین بهتر است تا چنین لوازمی را در منزل گذاشت By the way, what is your impression on this subject. In your opinion, what are the pros and cons of using new digital tools to improve learning راستی, نظر شما در این رابطه چیست؟ به عقیده شما, بایدها و نبایدها در زمینه استفاده از ابزارهای نوین آموزشی مرتبط با دنیای دیجیتال چیست؟