حتی آموزش لحن گفتار معلمین در راندمان کلاسها تاثیر دارد

میتوان در همین ابتدای مقاله اشاره داشت که معلمین با صدای خود در محیطهای آموزشی میتوانند ایجاد کننده تشویق و ترغیب در بین محصلین و همچنین انتقال دهنده دانش و آموزش و برطرف کننده تنش و دیگر مشکلات از قبیل اضطراب باشند. لحن گرم و همراه با آرامش دبیران تشویق کننده دانش آموزان و ارتقاء دهنده ارتباطات بین آنها و محصلین و کمک به پویائی کلاسها می نماید. از آنطرف لحن صحبت دستوری و محکم و صدای خشن میتواند برای شاگردان استرس زا بوده و اعتماد را کم رنگ کند و به مشکلات ارتباطی منجر شود. همچنین معلمینی که خود دچار استرس هستند در حین صحبت کردن این موضوع خود را نشان می دهد. در حین صحبت کردن و سخنرانی در کلاسها شنوندگان نیز به خوبی وجود استرس و تنش را در کلام معلمین درک می کنند.

به نوشته وبسایت The Conversation تعداد اندکی از معلمین درباره نحوه استفاده از لحن کلام و گفتار خود به نحو مؤثر آموزش دیده اند و در زمینه اطمینان حاصل کردن از استمرار شغل و پیشه خود و همچنین جلوگیری از بیماریهای مرتبط با صداها. از طریق فراهم آوردن آموزش آگاهی از صداها و کاربرد آنها برای معلمین میتوان از میزان استرس و استفاده بیش از حد دبیران از صحبت کردن و ایجاد تحول در ارتباط درون کلاسی اقدام نمود. در این راستا کلاسهای درس بایستی دارای محیط حمایتی باشند In other words, creating supportive classes together with vocal training for teachers matter به عبارت دیگر فراهم آوردن محیط حمایتی در کلاسها در کنار تدارک آموزش برای معلمین دارای اهمیت میباشد. به این ترتیب وقار و میزان مشارکت و سلامتی کلی دانش آموزان و معلمین در کلاسها بهتر حفظ میشوند. بهتر است دبیران از لحن گفتاری استفاده کنند که تشویق کننده محصلین باشد و تقویت کننده روحیه مشارکت و همکاری در بین آنان و اشتیاق خود را به دروس و آموزش نشان دهد.

دیده شده است که پس از شنیدن لحن صدای خشن و دستوری توسط معلمین دانش آموزان تا حد زیادی از مفاهیم آموزشی و درسی فاصله گرفته و صرفا به تمرین می پردازند که این خود در فراگیری بلند مدت دارای تاثیرات منفی خواهد بود. پس از فراهم آوردن آموزش صوتی برای تعدادی از دبیران در یک تجربه مشاهده شد که معلمین کمتر فقط به تنهائی صحبت کرده و گام و لحن صدای خود را بالا و پائین برده و با لحن آرامتری صحبت میکردند. همچنین از این طریق خش دار بودن و آزرده شدن حنجره و تارهای صوتی دبیران کمتر مشاهده شد. اما مساله اینجاست که غالبا برای دبیران چنین دوره های آموزشی تدارک دیده نمیشود برعکس بازیگران سینما و یا خوانندگان. آموزش هوشیاری و آگاه بودن از اصوات برای دبیران میتواند در ارائه مفاهیم درسی توسط آنها نقش آفرینی ایفا نماید و به مشارکت و دایر نمودن محیط آموزشی و آکادمیک قویتر منجر شود.