برنامه ریزی بهتر امور در کنار مدیریت زمان به نحو شایسته

در زمینه مدیریت کارها و امور میتوان به لیست بلندی از اولویتها و راهکارها اشاره داشت اما مساله ای که بسیار حائز اهمیت میباشد مدیریت شایسته زمان است به نحوی که هم بهره وری و راندمان کارها را افزایش دهد و همچنین در جهت اتخاذ صحیح تصمیمات منجر و منتج به نتایج و آثار مفید و مثبتی گردد. شاید شما هم تجربه کرده باشید که در زمانهایی که بر اثر مسئولیتهای زیاد با کار و وظایف احاطه شده و احساس خستگی کرده اید میزان خطاها و اشتباهات نیز به همان نسبت بالاتر میروند. حتی چنانچه صرفا در جستجوی به انجام رساندن کارهای ثبت شده در لیست و تقویم خود باشید باز به برنامه ریزی قویتر نیاز دارید. در برخی مواقع شناسایی کارهای حائز اهمیت توصیه میشود و همچنین تشریک مساعی و کمک گرفتن از همکاران مفید است.

Don’t you agree with this notion that appropriate time management means more than being punctual and keeping organized آیا شما با این نظر موافق نیستید که مدیریت شایسته زمان چیز فراتر از وقت شناسی و همچنین مرتب و منظم بودن است؟ For instance, in terms of management, making accurate and critical decisions coupled with leading your team at office also matter به عنوان مثال در حوزه مدیریت مطلب قابل اهمیت هدایت و راهبری دیگر اعضاء تیم خود در اداره و همچنین اتخاذ تصمیمات صحیح و دقیق میباشد Naturally for managers and top-notch employees and aides there are to-do lists and they try to be on top of them via keeping organized but at the same time you need to ensure you have bandwidth to make things done properly طبیعتا برای مدیران و آندسته از کارمندان طراز بالا همواره یک لیستی از کارهایی که بایستی انجام بشوند وجود دارند و آنها سعی در نظم و انضباط و همچنین انجام این امور دارند اما شما نیاز به داشتن ظرفیت و توان نیز برای انجام این گونه کارها به نحو صحیح میباشید.

Unfortunately for many employees after a while due to the heavy load of work and being pulled into various decisions and directions, stress may build and a sort of looming burnout could wait for them and the unwanted consequence could be a ripple effect all the way through the company and department متاسفانه برای بسیاری از کارمندان روی میدهد که پس از مدتی ممکن است به دلیل حجم بالای کاری و اینکه به سمت تصمیمات و جهتهای گوناگون کشیده و متمایل میشوند دچار استرس شده و همچنین به نوعی احساس خستگی و فرسودگی روی دهد و اینکه عواقب ناخواسته ای رخ خواهند داد چون اینگونه مسایل مانند موج به دیگر بخشهای ادره و شرکت سرایت خواهند کرد Sticking to a solid time management could alleviate many such issues پایبند بودن به مدیریت زمان میتواند برای بسیاری از چنین مشکلات راه حل و علاج باشد To begin with, there could be high-impact tasks for managers and office employees to spot and identify در ابتدا میتوان اظهار داشت که برای مدیران و کارمندان اداری بایستی کارهایی که دارای تاثیر گذاری بالا هستند قابل شناسایی و تعیین باشند.

This is all about finding priorities in your department which could have big impact on overall functionality of the entire system این به این معنا میباشد که اولویتها را پیدا کرد در اداره تان که دارای اثرات بزرگی بر روی عملکرد سیستم کلی هستند But the problem is that sometimes executing this initiative does not sound that easy since even top-notch and seasoned employees and staff could get caught up in the boring, detailed office tasks, routines and planning but with practice you will be able to save your energy where most needed ولی مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که برخی اوقات به انجام رساندن این طرح ابتکاری ممکن است چندان سهل و آسان نباشد از آنجائیکه حتی مدیران ارشد و باتجربه و کارمندان ممکن است در میان برنامه ریزی و کارهای روزمره که شاید برخی اوقات حوصله سر بر و پر از جزئیات باشند گیر کنند اما با تمرین شما خواهید توانست تا انرژی خود را برای موارد مورد نیاز ذخیره نمائید Just make sure you align your daily routine accordingly and have clear objectives in mind

کافی است اطمینان حاصل نمائید که برنامه روزمره کارها و امور خود را به درستی تنظیم و تطبیق نموده و همچنین در ذهن خود دارای اهداف و برنامه های شفاف باشید Should there be some overarching plans and priorities in your office, evaluating and sorting through them constantly would better help you focus on tasks چنانچه برنامه ها و اولویتهای مهم و فراگیری در اداره تان وجود دارند از تحلیل و بررسی مداوم آنها استفاده کنید به منظور تمرکز بهتر و قویتر بر روی امور Another solution in this regard is strategic and appropriate delegation راه حل دیگر این است که بطور استراتژیک و دقیق و شایسته وظایف و کارها را با دیگران به اشتراک بگذارید In order for you to better focus on a bigger picture at your workplace, you can delegate tasks but this could be a continuous dilemma and struggle for many people since you need to have trust in your fellow colleagues and team members in terms of taking ownership of the gigs and tasks به منطور اینکه بهتر بتوانید بر روی تصویر کلی و بزرگتر در اداره تان تمرکز نمائید, شما میتوانید از کمک دیگران در انجام امور استفاده کنید اما این مطلب عموما برای مردم مانند یک دوراهی و تقلای دائمی است از آنجائیکه شما نیاز به داشتن اعتماد به هم تیمی ها و همکاران دارید در زمینه تقبل مسئولیتها و انجام دادن کارها.

Utilizing technology is still another significant issue here since office employees and managers are advised to utilize know-how in order to professionally streamline and proceed with workflows به عنوان عامل دیگر میتوان از کاربرد فن آوری و دانش قلمداد کرد توسط کارمندان اداری و مدیران و به آنها توصیه میشود در این راستا تا بتوانند به نحو حرفه ای همراه با موج و روند کارها و امور به پیش روند The point is that in terms of leadership and handling of the routine tasks, employing technology can be a good ally and as an example, task management software programs are being widely used in offices and departments نکته این است که در راستای مدیریت و انجام امور روزانه میتوان با استفاده از فن آوری به عنوان یک متحد خوب مثالی را هم ذکر کرد مانند برنامه های نرم افزاری مدیریت کارها و وظایف که هم اکنون به نحو گسترده در ادارات و سازمانها مورد استفاده قرار میگیرند Via using the right tech tools, it can be possible to handle operational costs efficiently as well همچنین با استفاده از ابزارهای مناسب میتوان هزینه های جاری و کاربردی را هم به نحو کارآمدی مدیریت نمود.

Being a workaholic is not a recommended approach in this respect and establishing a good work-life balance and even prioritizing it matters معتاد و دیوانه کارکردن نیز در این زمینه توصیه نمیشود بلکه دایر نمودن یک تعادل مناسب بین کار و زندگی و همچنین تمرکز و تاکید بر آن دارای اهمیت است Overwork pressure will undoubtedly sideline personal well-being of employees and should be avoided فشار کار بیش از حد پس از مدتی بدون تردید سلامت کارمندان را به حاشیه برده و بایستی تا از آن اجتناب نمود Please note that via setting boundaries for your work and free time will set an example for the rest of your colleagues, and will as a result foster a nice coordination and healthy culture which will eventually prohibit job burnout لطفا توجه کنید که از طریق وضع مقررات و محدودیتها برای اوقات کار و زمان خالی خود شما قادر خواهید بود تا در بین همکاران یک الگو و مثال خوب را دایر نمائید و از طریق ایجاد و تقویت یک فرهنگ مناسب و سالم مبتنی بر تعامل  به نتیجه مطلوب اجتناب از فرسودگی و خستگی مفرط در محیط کار نایل شوید.