بهبود و تقویت مدیریت زمان در محل کار و اداره

تقریبا برای همه ما پیش آمده است که در محل کار و اداره دائما به ساعت خیره میشویم تا ببینیم برای انجام امور محول شده به ما چقدر زمان در اختیار داریم و اینکه امکان دارد علیرغم احاطه شدن توسط کارها و پروژه های گوناگون زمان کم بیاوریم. مدیریت زمان را میتوان به عنوان یک هنر مدیریتی در نظر گرفت صرفنظر از اینکه شما یک دانشجوی موفق هستید یا فرد حرفه ای در کار و پیشه خود و اینک داشتن مهارت انجام چند کار همزمان دارای اهمیت زیادی میباشد. در کنار افزایش و بهبود بهره وری و کارآمدی اداری و اقتصادی در چنین مواردی, بهتر است تا مدیریت زمان را در گذر زمان روزها و هفته ها و ماهها و سالها نیز به نحو شایسته مد نظر قرار داد. در واقع چنانچه یک فرد نتواند به درستی از زمان مدیریت شده استفاده کند فرصتهای زیادی را از دست خواهد داد.

It is paramount to learn how to improve time-management skills at work بسیار حائز اهمیت میباشد تا مهارتهای ارتقاء و بهبود مدیریت زمان را در محل کار آموخت It has actually happened to us, struggling against the time and clock, trying to perform our to-do list successfully without losing our concentration تقریبا برای همه ما پیش آمده است که در تلاش بوده ایم بدون از دست دادن تمرکز خود و با نگاه کردن مداوم به ساعت و زمان در تلاش و تقلا بوده ایم که لیست کارهای معمول خود را به انجام برسانیم It is significant to learn how to efficiently manage time and juggle tasks in a packed daily and weekly schedule خیلی مهم است تا فرا گرفت مدیریت زمین را در حین تلاش برای انجام چندین کار در عین حال به روش مناسب و در اختیار داشتن برنامه کاری و تقویم پر مشغله روزانه و هفتگی The point is that time is pretty valuable and scarce and we need to appreciate and manage it نکته این است که زمان حقیقتا ارزشمند و کمیاب میباشد و ما نیاز به این داریم تا قدر آن را دانسته و مدیریت نمائیم.

On the other hand, poor time management can be costly and resulting in loss of resources از آنطرف, مدیریت ضعیف زمان میتواند هزینه بر بوده و منجر به از دست دادن منابع گردد Via appropriate time management, we will better be able to transform our work and life as well as being capable of meeting deadlines since we will be able to accomplish tasks on time, without delay, and it boosts productivity at work as well از طریق مدیریت زمان مناسب و بدون تاخیر ما قادر خواهیم بود تا کارهای بیشتری را در زمان مناسب خود به انجام برسانیم و همچنین کار و زندگی خود را متحول نمائیم و این کار همچنین منجر به افزایش بهره وری خواهد شد Furthermore, when you organize and prioritize your tasks, you will become less stressed and at the same time avoid burnout and troubles به علاوه, هنگامیکه شما کارها و امور خود را برنامه ریزی و اولویت بندی میکنید, کمتر دچار استرس شده و همچنین از مشکلات و خستگی مفرط و فرسودگی اجتناب خواهید نمود.

If you are looking for a solution and balance between working and relaxation, time management is the answer and shortcut چنانچه شما در جستجوی راه حل و تعادل و میانبر بین کار کردن و استراحت هستید مدیریت زمان چاره کار میباشد Although many people are seeking a well-planned work-life balance, only the ones being equipped with proper time management will fulfill their objective and dream گرچه تعداد زیادی از افراد در جستجوی تعادل مناسب و برنامه ریزی شده بین کار و زندگی هستند, تنها افرادی به این آرزو و هدف نایل میشوند که مجهز به مدیریت زمان باشند In addition, it has been proved time and again that via time management, you will be able to advance your career and truly showcase your potentials به علاوه, همانگونه که بارها و بارها به اثبات رسیده است, شما از طریق برنامه ریزی زمان قادر خواهید بود تا در کار و حرفه خود پیشرفت نموده و قابلیتها و توانائیهای خود را به خوبی نشان دهید Keep this point in mind that achievable goals are the ones which are measurable and also time-bound این نکته را به خاطر بسپارید که اهداف قابل دسترسی آنهائی هستند که قابل ارزیابیبوده  و همچنین دارای زمان بندی باشند.

Furthermore, a successful approach towards ideal workplace involves prioritizing tasks and objectives and allocating maximum attention and concentration to the major jobs به علاوه, یک راه و روش موفقیت آمیز در ارتباط با محیط کاری ایده آل مستلزم اولویت بندی کارها و همچنین اختصاص دادن حداکثر تمرکز و توجه به امور مهم میباشد Based on Priority Matrix we should prioritize tasks according to their significance and that how urgently they need to be carried out طبق ماتریس اولویت بندی ما نیاز به این داریم تا به امور و کارها براساس اینکه چه قدر ضروری میباشند در جهت انجام شدن اولویت و اهمیت بدهیم There are software templates you can use to write down tasks in your workplace and evaluate their importance and urgency تعدادی قالب نرم افزاری وجود دارند که شما میتوانید از آنها استفاده کنید و کارها و وظایف در محیط کار خود را بر طبق اهمیت و مهلت زمانی آنها یادداشت نمائید Apart from planning and organizing office tasks, you are advised to be flexible, should some new changes or tasks arise همچنین به شما توصیه میشود در کنار تنظیم امور اداری, دارای انعطاف باشید در صورتیکه کارها و تغییرات جدید پیش بیایند.

Don’t forget that the key to staying focused is via avoiding distractions فراموش نکنید که عامل کلیدی در ارتباط با داشتن تمرکز اجتناب از عوامل پرت کننده حواس میباشد So identify and eliminate such issues, for example turn off social networking notifications on your cellphone while doing office jobs بنابراین چنین عواملی را شناسایی و حذف نمائید مثلا بخش اعلان و خبررسانی رسانه های اجتماعی را در گوشی همراه خود خاموش نمائید در حین انجام کارهای اداری It is often true that working in a quiet and clutter-free office environment matters غالبا این مطلب صحیح میباشد که کار کردن در یک محیط اداری آرام و تمیز دارای اهمیت است Importantly, delegating tasks to others and leveraging their skills and expertise is still another issue to consider and make time for more essential and critical tasks مطلب مهم دیگر این است که جهت وقت گذاشتن برای انجام امور مهم و ضروری میتوان برخی امور را به دیگران واگذار نمود و از تجربه و مهارتهای آنها به بهترین نحو بهره جست.

Don’t forget to take breaks from time to time فراموش نکنید که هر از چند گاه استراحت و وقفه در کار داشته باشید Via integrating and adding regular breaks and intervals into your busy schedule, you will remain energetic during the day at your desk از طریق وارد نمودن وقفه و استراحت در بین برنامه کاری فشرده خود قادر خواهید بود تا در طی روز با انرژی باشید In many modern office buildings today it is essential for employees to incorporate physical activities like taking a walk around the company and stretching as well as engaging in a hobby like drawing or reading interesting books در بسیاری از ساختمانهای اداری کنونی برای کارمندان ضروری است تا نرمشها و حرکتهای ورزشی را در برنامه خود بگنجانند از قبیل قدم زدن در اطراف شرکت و همچنین انجام حرکات نرمشی به همراه کارهای سرگرمی از قبیل مطالعه و نقاشی کشیدن Do your best to monitor progress in your office and identify the right persons and tasks to delegate تلاش خود را به بهترین نحو انجام دهید تا در اداره خود میزان پیشرفت را مورد نظارت قرار دهید و همچنین برای واگذاری امور کارها و مناسبترین افراد را پیدا نمائید.