همه ما بخاطر داریم که در دوران دبستان و راهنمائی و دبیرستان, درس انشاء از اهمیت زیادی برخوردار بود و همچنین دیکته نوشتن صحیح میتوانست تضمین کننده نمره خوبی برای درج در کارنامه ما باشد و به همین ترتیب پس از شرکت و قبولی در کنکور و حضور در کلاسهای دانشگاهی, نوع دیگری از نگارش بنام مقاله نویسی در برابرمان ظاهر شد که تقریبا اصول و مبانی آن نزدیک به همان انشاء های دوران کودکی مان بود. مهم است تا با قوانین نگارش صحیح یک مقاله برای پروژه های دانشگاهی و علمی و آکادمیک آشنا شویم چون یکسری قوانین بین المللی مورد قبول و پذیرش جوامع علمی واقع شده اند درباره انتخاب کلمات و شروع و ادامه و تکمیل پاراگرافها و نتیجه گیری در خاتمه که میتوانند بسیار حائز اهمیت باشند.
An article is a piece of writing which deals with a subject and it usually has three main parts, the beginning, the body and the ending and each of these segments need to be written properly and in a meaningful manner یک مقاله قطعه ای از نوشته میباشد که به موضوعی میپردازد و معمولا از سه قسمت تشکیل میشود, مقدمه, بدنه و پایان و هر کدام از این قطعات نیاز است تا به نحوی شایسته و با مفهوم نگارش شوند When reading newspaper columns and viewpoints of the main worldwide bulletins, we actually are studying some articles that have been written by professional authors and editors but we may not be able to write truly great articles without having proper education and training
ما هنگامیکه مشغول مطالعه ستونهای روزنامه ها و اخبار مهم جهانی در آنها میباشیم, درواقع درگیر خواندن مقالاتی هستیم که توسط نویسندگان حرفه ای و سردبیران آنها هستیم ولی ممکن است که ما بدون آموزش صحیح و تمرین نتوانیم تا به نوشتن مقالات براستی خوب بپردازیم There can be found some good books containing tips on how to compose business letters for TOEFL and IELTS exams and if you are interested in improving your writing style, checking them out can be recommended کتابهای خوبی را میتوان یافت درباره چگونگی نگارش نامه های تجاری برای آزمونهای تافل و آیلتس و چنانچه شما علاقمند به بهبود نامه نگاری خود هستید, مطالعه این کتابها به شما توصیه میگردد.
Writing academic articles means you have the knowledge to make contact with an official, an office or a department in an official style نگارش نامه های آکادمیک بدین مفهوم است که شما دارای آگاهی از چگونگی تماس با یک اداره و شرکت یا شخص را به نحوی اداری و رسمی میباشید Suppose there is a park near your apartment and you would like to send a letter to the municipality, suggesting to plant some trees and grass there but how such a request is to be made تصور کنید که در نزدیکی آپارتمان شما پارکی وجود دارد و شما مایل هستید تا با ارسال نامه ای به شهرداری, پیشنهاد دهید تا در آن تعدادی درخت و چمن کاشته شوند ولی چگونه بایستی چنین درخواستی را مطرح ساخت.
Your official letter can be composed like an article, and it may consist of several paragraphs and the first of them is the beginning that briefly explains your request and the points that are going to follow in the body نامه رسمی شما میتواند شبیه به یک مقاله نگاشته شود, حاوی چند پاراگراف و اولین آنها مقدمه بوده و بطور مختصر درخواست شما را توضیح میدهد و نکاتی را که در ادامه متن مقاله به آنها پرداخته خواهد شد In the body, provide further examples and tips supporting your idea در بدنه متن چند مثال و نکته برای توضیحات خود ارائه کنید in the concluding part, briefly review the main points and provide gratitude در قسمت نتیجه گیری بطور خلاصه به مرور نکات مهم و عرض تشکر بپردازید.