خانه / نوشته ها / پادکست و کاربردهای آن

پادکست و کاربردهای آن

شاید نتوان برای دستاورهای آنلاین حد و مرزی را در نظر گرفت چون هر روز که شما مرورگر اینترنت خود را باز میکنید و سری به گوشه و کنار وبسایتها و وبلاگها و دایرکتوریها میزنید با جلوه های جدیدی از فن آوری آشنا میشوید. پادکست جزو همین جدیدترینها در فضای مجازی میباشد که به سرعت راه خود را بازکرده است و امروزه تقریبا در همه ما میتوان فایلهای پادکست را یافت که توسط انتشارات و شرکتها و مدیران وب تولید و به اشتراک گذارده شده اند. قصد داریم تا به این برنامه جدید نیم نگاهی بیندازیم و شما را نیز با آن آشنا سازیم. شاید تا چند سال قبل داشتن تجهیزات خاصی برای دریافت و شنیدن و دیدن فایلهای صوتی و تصویری و چند رسانه ای پادکستها لازم بود ولی امروزه حتی بر روی تلفنهای همراه میتوان آنها را دریافت کرد.

You more than probably are also familiar with the concept of podcasts which can nowadays be found on plenty of websites and online directories of radio and TV stations and other educational institutes شما هم به احتمال زیاد با مفهوم پادکست ها آشنا هستید که امروزه در بسیاری از وبسایتها و دایرکتوریها وجود دارند و توسط ایستگاههای رادیو تلویزیونی و انستیتوهای آموزشی منتشر میشوند Podcasts are easy to find and download from the net and certain applications too can be found to locate them پادکستها را میتوان به آسانی در فضای مجازی یافت و دانلود کرد و برنامه هائی هم وجود دارند تا به آسانی آنها را پیدا کرد.

One of the advantages of podcasts is the potential to be downloaded onto cell phones and computers and other devices and appliances which are attached to the internet یکی از مزایای پادکستها این است که میتوان آنها را بر روی تلفنهای همراه و رایانه و دیگر دستگاههای مرتبط با اینترنت پیاده سازی کرد Compared with live radio streams, downloading of podcasts can mean listening to various episodes of the programs like a piece of cake در قیاس با برنامه های زنده رادیوئی, دانلود کردن برنامه های پادکست به این معنا است که میتوان به قسمتهای مختلف برنامه ها به آسانی گوش کرد Podcasts are spread and distributed across the net using RSS and Feeds which are two recent programs and technologies online

با استفاده از فن آوریها و برنامه های جدیدی که به عنوان RSS و Feeds شناخته میشوند میتوان به انتشار و توزیع آنها در فضای آنلاین اقدام نمود If you have recently downloaded the latest versions of the popular browsing tools such as Google Chrome and Mozilla Firefox, you already know that on the drop-down menu, there is an option to follow RSS podcasts on websites when you find them چنانچه شما به تازگی اقدام به دانلود آخرین نسخه از مرورگرهای مطرحی چون گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس نموده اید, مطلع هستید که در یکی از منوهای بالای برنامه این امکان وجود دارد تا به پیدا کردن و استفاده از پادکستهای RSS پرداخت.

Nowadays both audio and video programs can be uploaded onto the net through podcasts امروزه میتوان هم برنامه های صوتی و تصویری را در فضای مجازی و از طریق پادکست قرار داد It is worth mentioning that unlike live radio programs in which you do not have many choices of the programs you will listen to, with regards to the podcasts, you do have the choice and option of searching and listening to the hand-picked programs شایان ذکر است که برخلاف برنامه های رادیوئی که در هنگام گوش دادن به آنها شما چندان انتخاب زیادی ندارید, در حوزه پادکست شما میتوانید با جستجو و سپس انتخاب پادکست از برنامه های مورد علاقه خود و آنهائیکه دستچین شده اند استفاده کنید.

A lot of important TV and radio stations have attempted to dedicate podcast sections to their websites, especially when it comes to providing listeners and viewers with episode-based types of features and events since downloading them via podcasts can be easier, as they have been split into several segments بسیاری از ایستگاههای با اهمیت رادیو و تلویزیونی اقدام به اختصاص دادن پادکست به وبسایتهای خود نموده اند, مخصوصا هنگامیکه برای شنوندگان و بینندگان خود برنامه های ویژه هنری بصورت قسمتی آماده میکنند و طبیعتا دانلود چنین برنامه هائی به این دلیل که به بخشهای متعدد و کوچکتر تقسیم شده اند آسانتر میباشد.

Today you can easily download and install applications on your smartphone which will allow you to download some subscribed online feeds and programs even automatically and without pressing any buttons and via setting امروزه حتی میتوان اقدام به دانلود برنامه های پادکست بر روی تلفنهای هوشمند به صورت خودکار و تنظیم زمان دانلود انجام داد بدون فشردن دکمه ها Online public libraries are widely using podcasts to distribute various chapters and episodes of books over the net and for their users کتابخانه های عمومی آنلاین در مقیاس وسیعی از پادکستها برای انتشار و توزیع بخشها و قسمتهای آثار خود و جهت ارائه به کاربرانشان ارائه مینمایند.

درباره ی admin

همچنین ببینید

متد فراگیری شنیداری گفتاری

یکی از روشهای آموزشی مورد استفاده در تدریس زبانهای خارجه به متد شنیداری گفتاری معروف بوده و هنوز هم در کشورها مورد استفاده مدرسین خصوصی و همچنین تدوین و تمرین شده در انستیتوها و آموزشگاهها قرار میگرد. در یکی از مباحثی که به این متد مربوط میباشد از رفتارگرائی سخن به میان می آید و این نکته که با استفاده از روش تمرین و تکرار و همچنین بهره گیری از وسایل کمک آموزشی همچون رسانه های صوتی و تصویری میتوان به فراگیری گرامر و همچنین تقویت مکالمه اقدام نمود. در چنین دوره هائی, هنگامیکه دانشجویان و فراگیران به درستی به سوالات مطروحه پاسخ میدهند, از طرف مربیان خود در کلاسها مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و هنگام اشتباه مرتکب شدن, به آنها تذکر و یادآوری میگردد تا پاسخ ها را اصلاح کنند.

When it comes to teaching English as a second language, there are similarities between audio-lingual and direct methods since in both, the students are taught and encouraged to learn the target language directly هنگامیکه سخن از تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به میان می آید, شباهتهائی بین دو روش مستقیم و شنیداری گفتاری وجود دارد چون در هردوی آنها تمرکز بر روی آموزش و فراگیری مستقیم زبان مقصد دانشجویان وجود دارد Therefore, the native languages are rarely used to teach grammar or improve communicative skills of the learners از اینرو, از زبان اول فراگیران به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد به منظور آموزش گرامر و یا بهبود و تقویت مهارتهای مکالمه و گفتاری آنها.

In audio-lingual method, drills are used a lot to master the techniques and in private classes as well as groups, this proves to be successful in many cases در روش شنیداری گفتاری, از تمرینات بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و در کلاسهای خصوصی و عمومی و گروهی, به عنوان روش موفقی شناخته میشود There is an idea behind using this method that through a lot of practices in classes, the students will eventually learn to speak a foreign language like native speakers and spontaneously تفکری که در پشت این روش آموزشی وجود دارد این است که از طریق تمرینات زیاد, دانشجویان در نهایت خواهند آموخت تا زبان خارجه را مانند گویشوران بومی و بلافاصله و به صورت بداهه تکلم نمایند.

In classes administered using audio-lingual method, the students are provided with plenty of oral static drills and through repetition of the phrases mentioned by the trainers and making slight adjustments to them, they will be praised and given credit or they might receive negative feedback and be requested to apply adjustment to them if they make mistakes در کلاسهائی که توسط روش آموزشی گفتاری شنیداری اداره میشوند, زبان آموزان با تمرینات شفاهی زیادی مواجه میشوند که توسط مربیان مطرح شده و با ارائه پاسخ صحیح از طریق اعمال تغییرات جزئی در عبارات مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و در صورت پاسخ اشتباه, به آنها تدکر داده شده و از آنها درخواست میشود تا به تغییر و تصحیح آنها بپردازند.

Repetition of the utterances and the sentences the language learners hear is the central stage in this method تکرار عبارات مطرح شده توسط زبان آموزان به عنوان نکته ای کلیدی در این روش محسوب میگردد On the other hand, two further steps including replacement and restatement are also considered critical and practiced by the students همچنین دو مرحله دیگری که مورد تمرین زبان آموزان در این متد محسوب میگردند بازگوئی و همچنین جایگزینی میباشند For instance, they are supposed to replace one word with another term or rephrase and elaborate on the utterances mentioned مثلا آنها اقدام به جایگزینی برخی کلمات و همچنین توصیف کردن و بازگوئی عبارات شنیده شده مینمایند.

In the early twentieth century, the method was practiced to teach indigenous languages در اوائل قرن بیستم, از این روش برای آموزش زبانهای بومی استفاده میگردید Since its inception, a kind of emphasis was placed upon oral skills از زمان پیدایش این روش, نوعی تاکید بر روی مهارتهای شفاهی و کلامی وجود داشت In fact, correct imitation of the teachers in classes upon uttering sentences is the core of audio-lingual style در حقیقت, تقلید صحیح معلمین در کلاسها در هنگام ارائه و گفتن جملات را میتوان به عنوان یکی از موارد مهم در ارتباط با متد گفتاری شنیداری در نظر گرفت But like many other styles in the area of pedagogy, this method too has seen a fall in its popularity and there are many theories about the decline

اما همانند بسیاری از دیگر روشهای آموزشی, این متد نیز از کاهش محبوبیت و مقبولیت در امان نمانده و برای این مساله تئوریهای زیادی مطرح شده اند Some criticisms were posed by linguists برخی از انتقادها توسط زبانشناسان مطرح شدند In recent decades, the audio-lingual method has been gradually deprived of its credibility در دهه های اخیر به مرور از درجه اعتبار روش گفتاری شنیداری کاسته شده است One of the criticisms raised on its weaknesses is the notion that this style is considered to be teacher centered یکی از ایرادهائی که به این روش گرفته میشود معلم محور بودن آن است Also the input and output perspectives of the lessons are limited همچنین در کلاسها, چشم انداز ورودی و خروجی دروس محدود میباشند.