خانه / نوشته ها / نصب و اجرای بازیهای رایانه ای

نصب و اجرای بازیهای رایانه ای

گرچه رایانه های رومیزی و لپتاپ عمدتا برای مصارف اداری از قبیل اجرای برنامه های مختلف کاربردی در زمینه های صوتی و تصویری و نامه نگاری و چاپ کردن اوراق و مدارک و پخش فایلهای چند رسانه ای مورد استفاده قرار میگیرند, ولی بازیهای رایانه ای همچنان بسیار پر طرفدار بوده و میتوان آنها را بر روی کامپیوترها نصب و از اجرا و بازی آنها لذت برد. تغییرات بسیار بزرگی در حوزه نرم افزار و سخت افزار رخ داده اند و سیستمهائی که امروزه در بازار به فروش میرسند تقریبا از لحاظ قدرت اجرای برنامه ها و بازیهای سنگین گرافیکی تقریبا با دیگر نسلهای قدیمی رایانه های رومیزی و شخصی قابل مقایسه نیستند و در بازار میتوانید امروزه کامپیوترها و بازیهای رایانه ای بسیار قدرتمند و با وضوح بالائی را پیدا کنید که از اجرای آنها شگفت زده خواهید شد.

As you may know, computers can also be used for having fun and playing video games that in recent years, they have made great progress in quality and programming skills همانگونه که شما هم ممکن است آگاه باشید, رایانه ها را همچنین میتوان برای تفریح و بازیهای ویدیویی استفاده کرد و در این زمینه پیشرفتهای زیادی از لحاظ مهارتهای برنامه نویسی و کیفیت رخ داده اند You more than probably have also installed some games on your computer and might be even a professional gamer شما هم به احتمال زیاد بازیهائی را بر روی رایانه خود نصب کرده اید و ممکن است که شما خود یک فرد بازیکن حرفه ای باشید There are some good websites which contain information on installing video games on PCs and laptops easily

وبسایتهای خوبی وجود دارند که حاوی اطلاعاتی در زمینه نصب آسان بازیهای ویدیویی بر روی رایانه های شخصی و لپتاپ هستند A few points should be mentioned when it comes to installing video games on computers and playing them smoothly and conveniently چند نکته را میتوان در زمینه نصب بازیهای رایانه ای و اجرای آنها بطرز روان و راحت عنوان کرد One of the most important things is to read the system requirements of the games you are going to buy or download یکی از مهمترین نکات مطالعه مشخصات مورد نیاز بازیهای کامپیوتری قبل از خرید و نصب آنها میباشد Naturally, some games which demand having very strong PCs need to be installed and played on systems that are as strong as expected

طبیعتا بازیهای سنگین رایانه ای برای نصب نیازمند سیستمهای قدرتمندی هم میباشند Fortunately, with a few clicks you can find plenty of information on installing video games on computers خوشبختانه شما تنها با چند کلیک میتوانید به اطلاعات زیادی درباره نصب بازیهای ویدیویی بر روی رایانه ها دسترسی یابید Some games have the built-in option to go online, so that you can compete against other live players even if they are in other cities and countries and this feature can clearly add to the excitement of the games like playing sports or driving ones برخی از بازیها دارای این قابلیت هستند که میتوان آنها را دربرابر دیگر رقیبان بصورت آنلاین بازی کرد مانند بازیهای ورزشی و همچنین رانندگی.

واضح است که دیگر رقبا ممکن است در دیگر شهرها و کشورها باشند و این موضوع به جذابیت بازیها خواهد انجامید In order to be able to play heavy video games on computers, it is essential to be attentive to some hardware parts including the power, RAM, video card capacity, the operating system به منظور اجرای بازیهای سنگین بر روی رایانه ها بایستی به چند عامل سخت افزاری دقت کرد شامل رم, ظرفیت کارتهای گرافیکی, سیستم عامل و پاور CPU of the computer also plays critical roles when it comes to playing video games پردازنده مرکزی هم نقشی بسیار پررنگ از لحاظ اجرای بازیهای رایانه ای ایفا میکند.

درباره ی admin

همچنین ببینید

متد فراگیری شنیداری گفتاری

یکی از روشهای آموزشی مورد استفاده در تدریس زبانهای خارجه به متد شنیداری گفتاری معروف بوده و هنوز هم در کشورها مورد استفاده مدرسین خصوصی و همچنین تدوین و تمرین شده در انستیتوها و آموزشگاهها قرار میگرد. در یکی از مباحثی که به این متد مربوط میباشد از رفتارگرائی سخن به میان می آید و این نکته که با استفاده از روش تمرین و تکرار و همچنین بهره گیری از وسایل کمک آموزشی همچون رسانه های صوتی و تصویری میتوان به فراگیری گرامر و همچنین تقویت مکالمه اقدام نمود. در چنین دوره هائی, هنگامیکه دانشجویان و فراگیران به درستی به سوالات مطروحه پاسخ میدهند, از طرف مربیان خود در کلاسها مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و هنگام اشتباه مرتکب شدن, به آنها تذکر و یادآوری میگردد تا پاسخ ها را اصلاح کنند.

When it comes to teaching English as a second language, there are similarities between audio-lingual and direct methods since in both, the students are taught and encouraged to learn the target language directly هنگامیکه سخن از تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به میان می آید, شباهتهائی بین دو روش مستقیم و شنیداری گفتاری وجود دارد چون در هردوی آنها تمرکز بر روی آموزش و فراگیری مستقیم زبان مقصد دانشجویان وجود دارد Therefore, the native languages are rarely used to teach grammar or improve communicative skills of the learners از اینرو, از زبان اول فراگیران به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد به منظور آموزش گرامر و یا بهبود و تقویت مهارتهای مکالمه و گفتاری آنها.

In audio-lingual method, drills are used a lot to master the techniques and in private classes as well as groups, this proves to be successful in many cases در روش شنیداری گفتاری, از تمرینات بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و در کلاسهای خصوصی و عمومی و گروهی, به عنوان روش موفقی شناخته میشود There is an idea behind using this method that through a lot of practices in classes, the students will eventually learn to speak a foreign language like native speakers and spontaneously تفکری که در پشت این روش آموزشی وجود دارد این است که از طریق تمرینات زیاد, دانشجویان در نهایت خواهند آموخت تا زبان خارجه را مانند گویشوران بومی و بلافاصله و به صورت بداهه تکلم نمایند.

In classes administered using audio-lingual method, the students are provided with plenty of oral static drills and through repetition of the phrases mentioned by the trainers and making slight adjustments to them, they will be praised and given credit or they might receive negative feedback and be requested to apply adjustment to them if they make mistakes در کلاسهائی که توسط روش آموزشی گفتاری شنیداری اداره میشوند, زبان آموزان با تمرینات شفاهی زیادی مواجه میشوند که توسط مربیان مطرح شده و با ارائه پاسخ صحیح از طریق اعمال تغییرات جزئی در عبارات مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و در صورت پاسخ اشتباه, به آنها تدکر داده شده و از آنها درخواست میشود تا به تغییر و تصحیح آنها بپردازند.

Repetition of the utterances and the sentences the language learners hear is the central stage in this method تکرار عبارات مطرح شده توسط زبان آموزان به عنوان نکته ای کلیدی در این روش محسوب میگردد On the other hand, two further steps including replacement and restatement are also considered critical and practiced by the students همچنین دو مرحله دیگری که مورد تمرین زبان آموزان در این متد محسوب میگردند بازگوئی و همچنین جایگزینی میباشند For instance, they are supposed to replace one word with another term or rephrase and elaborate on the utterances mentioned مثلا آنها اقدام به جایگزینی برخی کلمات و همچنین توصیف کردن و بازگوئی عبارات شنیده شده مینمایند.

In the early twentieth century, the method was practiced to teach indigenous languages در اوائل قرن بیستم, از این روش برای آموزش زبانهای بومی استفاده میگردید Since its inception, a kind of emphasis was placed upon oral skills از زمان پیدایش این روش, نوعی تاکید بر روی مهارتهای شفاهی و کلامی وجود داشت In fact, correct imitation of the teachers in classes upon uttering sentences is the core of audio-lingual style در حقیقت, تقلید صحیح معلمین در کلاسها در هنگام ارائه و گفتن جملات را میتوان به عنوان یکی از موارد مهم در ارتباط با متد گفتاری شنیداری در نظر گرفت But like many other styles in the area of pedagogy, this method too has seen a fall in its popularity and there are many theories about the decline

اما همانند بسیاری از دیگر روشهای آموزشی, این متد نیز از کاهش محبوبیت و مقبولیت در امان نمانده و برای این مساله تئوریهای زیادی مطرح شده اند Some criticisms were posed by linguists برخی از انتقادها توسط زبانشناسان مطرح شدند In recent decades, the audio-lingual method has been gradually deprived of its credibility در دهه های اخیر به مرور از درجه اعتبار روش گفتاری شنیداری کاسته شده است One of the criticisms raised on its weaknesses is the notion that this style is considered to be teacher centered یکی از ایرادهائی که به این روش گرفته میشود معلم محور بودن آن است Also the input and output perspectives of the lessons are limited همچنین در کلاسها, چشم انداز ورودی و خروجی دروس محدود میباشند.