اهمیت نظم و ترتیب

یکی از مهمترین اصول در زندگی شخصی و اجتماعی و کاری هر فرد داشتن نظم و ترتیب و انضباط میباشد و این مساله گرچه ممکن است در نگاه اول از چندان اهمیت زیادی برخوردار نباشد ولی براستی میتواند تاثیرات شگفت انگیزی در مسیر توسعه و موفقیت و ترقی هر فرد و جامعه ای ایفا کند. اشخاصی که در زندگی خود منظم و با نظم و ترتیب هستند معمولا از زمان خود در مقایسه با دیگران بهتر استفاده میکنند و کمتر وقت طلائی خود را بیهوده تلف میکنند. چنین اشخاصی اصولا عادت به مطالعه و استراحت در ساعات مقرر و توصیه شده داشته و میتوانند به خوبی برای زندگی خود برنامه ریزی هم نمایند. شاید شما هم از جمله چنین افرادی باشید و در زندگی شخصی و اجتماعی خود احساس موفقیت میکنید و دارای برنامه هستید.

If there is clear order and planning in life, you will be better able to make decisions and plans in your life چنانچه در زندگی شما ترتیب و برنامه ریزی واضحی وجود دارد, شما بهتر قادر خواهید بود تا به برنامه ریزی در زندگی خود بپردازید Some folks who complain that their life and room are a mess, might need to reconsider how they approach different aspects of their life افرادی که در زندگی خود و همچنین اتاق خویش از عدم نظم شکوه و گلایه دارند ممکن است نیاز به این داشته باشند تا در نحوه رویاروئی با جوانب مختلف زندگی خود تجدید نظر نمایند You are the best person who is able to help you get organized and make plans to have order and clear strategy in both your private and social life

شما بهترین فردی هستید که قادر هستید تا به زندگی خود نظم و ترتیب داده و برنامه ریزی برای داشتن یک استراتژی روشن در دو بعد زندگی شخصی و اجتماعی انجام دهید You can begin with some baby steps like cleaning up your room and house and your workplace since living and working in a tidy place will help you think better and have peace when concentrating شما میتوانید با گامهای کوچک شروع کنید از قبیل نظافت اتاق و منزل و محل کارتان چون زندگی و کار در مکان تمیز به شما در بهتر فکر کردن و همچنین داشتن آرامش به هنگام تمرکز کمک میکند You can also have a glance at this concept from another aspect which is when being well-organized, your attention will be better focused on the job you’re doing

شما همچنین میتوانید به این موضوع از منظر دیگری نگاه بیندازید که همانا داشتن تمرکز بر روی کاری است که انجام میدهید Those people who are rather nonchalant are more likely to lose focus when dealing with something important افرادی که مقداری شلخته هستند احتمال بیشتری وجود دارد که در هنگام مواجه شدن با کاری مهم تمرکز خود را از دست بدهند As the famous saying goes, seconds are golden assets in the life of everyone on this planet and we need to value them properly and the more you care about them, the more successful person you will be in the short and long terms به قول معروف ثانیه ها دارائیهای طلائی در زندگی هر فردی میباشند بر روی زمین و ما نیاز داریم تا قدر آنها را به نحو شایسته ای بدانیم.

درواقع هرچقدر بیشتر ارزش آنها را دریابید, شخص موفقتری هم در کوتاه و بلندمدت خواهید گردید Even there are a few books out there written by top-notch managers who clearly state that your life should move forward in a harmonious and organized manner حتی کتابهائی وجود دارند نگاشته شده توسط مدیران موفق که حاوی این نکته میباشند که زندگی شما بایستی به جلو پیشرود همراه با هماهنگی و نظم و ترتیب In effect, everything needs to have its very own proper placement and timing in your schedule درحقیقت, هر چیزی در زندگی و برنامه شما بایستی دارای مکان و زمان شایسته خود باشد.