آیا بنظر شما تمام خریدها به رضایت کامل منجر میشوند و هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد؟ اگر وسیله ای به تازگی خریداری کرده اید و ناگهان دچار مشکل شده باشد اولین اقدام شما در جهت رفع مشکل چیست؟ آیا شرکت ارائه دهنده محصول به شما در هنگام خرید ضمانتنامه معتبر ارائه کرده است و شما میدانید در هنگام مواجه شدن با مشکلات با چه شماره تلفنی تماس بگیرید و درخواست کمک و سرویس و خدمات نمائید؟ فرض کنید به تازگی به سفری داخلی و یا بین المللی رفته اید ولی ناگهان یک مشکل کوچک در ارتباط با اقامتتان در هتل محل سکنای شما رخ داده است, مثلا تلویزیون اتاقتان خراب شده است و یا کولر یا بخاری کار نمیکند. در جنین مواقعی از چه نوع جملات و عباراتی باید استفاده کرد؟
با دانستن تنها چند جمله کلیدی و تمرین کردن آنها شما به سرعت خود را قادر خواهید یافت تا با اعتماد به نفس کامل با قسمت خدمات و پشتیبانی تماس بگیرید, بیان مشکل کنید و درخواست خدمات نمائید. By knowing only a few standard sentences and phrases, you will be able to contact customer support and request assistance بعضی وقتها لوازم ناگهان از کار می افتند Ways to state a problem or actually complain when things don’t work پنجره باز و یا بسته نمیشود The window won’t open / close لطفا دقت کنید که در چنین مواقعی که وسایل از کار افتاده اند از فعل آینده استفاده میکنیم. مثل اینجا که ظاهرا میگوئیم پنجره باز و یا بسته نخواهد شد ولی منظورمان زمان حال است.
The iron won’t turn on اتو کار نمیکند The air-conditioning won’t turn off تهویه خاموش نمیشود یعنی دائما درحال کار میباشد The fridge is making a funny sound ترجمه این عبارت درواقع این است که یخچال صدای عجیب و غریبی میدهد The toilet won’t flush سیفون دستشوئی کار نمیکند The sink is clogged سینک دستشوئی یا ظرفشوئی گیر کرده است These sample sentences can easily be used in a hotel environment, when you are staying in your room and suddenly find some of the facilities are not functioning as expected این نمونه جمله ها میتوانند به آسانی در یک محیط هتل مورد استفاده قرار بگیرند هنگامیکه شما در اتاقتان هستید و ناگهان متوجه میشوید که برخی از امکانات به نحو مطلوب کار نمیکنند.
It is a useful practice to create conversations between the hotel guests and the front desk clerk تمرین مفیدی است که مکالماتی بسازید مابین میهمانان هتل و بخش پذیرش Hello, is that front desk, yes, it is. This is room number … and I need help. Actually the hair blower in the bathroom won’t work. I’m sorry to hear that. I will send someone right away ببخشید میخواستم با قسمت پذیرش و خدمات صحبت کنم. بفرمائید لطفا. من از اتاق شماره … تماس میگیرم, سشوار در حمام کار نمیکند. خیلی متاسفم که این رو میشنوم. همین الان یک نفر را میفرستم که آن را درست کند. The TV in my room is driving me crazy تلویزیون اتاقم دارد اعصابم رو خورد میکند.
حالا به چند جمله توجه کنید که متصدی هتل استفاده میکند Now please pay attention to a few sentences being used by the hotel front desk clerk مشکل چیست What’s the problem خیلی متاسفم که این را میشنوم I’m sorry to hear that بله, آن واقعا یک مشکل است Well, that is a problem همین الان یک تکنسین را برای کمک به اتاقتان میفرستم I will send a technician right away متوجه میشوم که چرا اتاقتان اینقدر گرم است. تهویه خراب است و همین الان یک پنکه برایتان میفرستم I understand why your room is so hot. The air-conditioning is not working. I will send a fan right away لطفا گوشی را نگهدارید تا شما را به بخش فنی وصل کنم Please hold on and I will connect you to the technical department