خانه / نوشته ها / اهمیت داشتن تحرک بدنی

اهمیت داشتن تحرک بدنی

امروزه پزشکان درباره خطرات داشتن زندگی ایستا و بدون تحرک به همه هشدار میدهند و این نکته که برای داشتن تحرک الزاما لازم نیست تا چند بار در هفته به باشگاهها رفت و یا از لوازم ورزشی گرانقیمت در منزل استفاده کرد چون حتی کارهائی مانند تحرک بیشتر در محیط خانه و کار میتواند منجر به بالا رفتن ضربان قلب و کمی عرق ریختن و سوزاندن کالری و در نتیجه افزایش سلامتی گردد. شاید باور کردن این مطلب کمی سخت باشد ولی پس از ورود فن آوری به زندگی و محیط کار در اواخر قرن بیستم, و حضور پدیده هائی مانند ریموت کنترل و تلفن همراه و اینترنت, چون کارمندان و افراد خانه دار بیشتر تمایل به نشستن و عدم تحرک و استفاده از لوازم الکترونیکی را پیدا کرده اند, به همین موازات بیماریهای جسمی نیز رو به افزایش گداشته اند.

It might seem rather hard to believe but proven scientifically that getting out of your chair at your workplace more often can lead to living longer and losing weight شاید باور کردن این مطلب کمی دشوار بنظر برسد ولی از نظر علمی به اثبات رسیده است که برخواستن بیشتر از روی صندلی خود در محل کارتان میتواند به طول عمر بیشتر و همچنین کاهش وزن بینجامد Many problems people are having in urban areas is due to the sedentary lifestyles they have and even many young students have become like couch potatoes بسیاری از مشکلاتی که در زمینه سلامتی گریبانگیر مردم در محیطهای شهری شده است داشتن زندگیهای بدون تحرک میباشد و امروزه متاسفانه حتی خیلی از دانش آموزان دچار تنبلی و سستی شده اند.

You might wonder how you can get more active and healthy without having a full workout but it is true and even in your office, leaving your chair for a couple of minutes and taking a walk in the corridor can be in your favor and help you stay healthy ممکن است شما از خود بپرسید که چگونه ممکن است بتوانید بیشتر فعالیت نموده و سلامتی داشته باشید آنهم بدون انجام فعالیتهای سنگین ورزشی ولی کارهائی مانند ترک کردن صندلیتان در اداره و برای چند دقیقه قدم زدن در راهرو میتواند به نفع شما و سلامتی شما باشد You definitely have heard it before that sitting all day is bad for your health and it can cause many problems like back pain and even heart attacks and diabetes and gaining weight and other issues

شما هم قطعا این مطلب را شنیده اید که نشستن برای تمام روز میتواند منجر به مشکلاتی گردد از قبیل کمر درد و ناراحتیهای قلبی و دیابت و همچنین افزایش وزن و دیگر مسائل Please note that some office employees have successfully managed to stay healthy and cut down their cholesterol level by simply taking up the stairs instead of taking the elevator لطفا توجه کنید که برخی کارمندان موفق شده اند از طریق بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور در اداره مقدار کلسترول خود را پائین آورده و بر میزان سلامتی خود بیفزایند Sitting still for long hours can be really bad to your health and can cause plenty of problems but as mentioned earlier, the solution is just around the corner and you need to walk more

همانگونه که قبلا عرض شد, نشستن بدون تحرک به مدت چند ساعت میتواند منجر به مشکلات زیادی گردد ولی خوشبختانه راه حلی هم در همین نزدیکیها وجود دارد و آن راه رفتن بیشتر است Even if you are very busy at work and are not able to take a long walk out in the park and streets, you can just leave your chair for a few minutes and walk briefly and do this practice several times a day at various intervals and gradually you will notice some big changes and improvements in your health and body حتی چنانچه شما در سر کار بسیار دارای مشغله هستید و فرصت قدم زدن طولانی در پارک و یا خیابان را ندارید, میتوانید هر از چند گاهی و با وقفه و به دفعات در روز اینکار را انجام دهید تا پس از مدتی تغییرات و بهبودهای بزرگی را در سلامت و بدن خود مشاهده نمائید.

مطلب پیشنهادی

بخش دوم جایگاه قیدها در جملات

در مقاله امروز در ادامه بحث جلسه قبل که به مقوله جایگاه و نحوه قرارگیری …