خانه / نوشته ها / طرح پرسش و سوالات فاعلی

طرح پرسش و سوالات فاعلی

خیلی از مواقع که شما مشغول انجام مکالمات هستید طبیعتا به طرح پرسشهائی مشغول خواهید شد که طرف مقابل به پاسخ آنها خواهند پرداخت. همچنین هنگامیکه سخن از نگارش مقالات به میان می آید, میتوان از ضمائر فاعلی برای پرسش کردن استفاده کرد. درواقع شاید غیر ممکن باشد که سخنگوی خوبی بود یا اینکه به صحبت کردن برای مدت طولانی پرداخت بدون اینکه از گرامر و قواعد آن برای پرسش کردن استفاده کرد. اما موضوع به همین جا ختم نمیشود چون برای خیلی از گویشوران که به مرور نکات در زبان انگلیسی میپردازند, سوال پرسیدن شاید کمی سخت بنظر برسد چون شاید به راحتی بخاطر نداشته باشند که در هنگام ساختن سوالات, ترتیب اجزای کلمات به چه صورت خواهد بود و فاعل را در کجای عبارات قرار دهند.

When it comes to teaching at institutes and in private sessions, knowing how to make questions in a non-confusing manner matters هنگامیکه سخن از تدریس در کلاسهای آموزشگاهی و در جلسات خصوصی به میان می آید, مهم است تا از نحوه پرسش کردن به نحوه صحیح و شفاف آگاه بود As an example, as far as international educational testing systems of IELTS and TOEFL are concerned, you will face numerous questions when taking them به عنوان مثال, در هنگام مواجه شدن با سوالات در آزمونهای آموزشی بین المللی همچون آیلتس و تافل, در هنگام برگزاری این امتحانات شما به پاسخ دادن چنین پرسشهائی خواهید پرداخت And thus, mentioning a few words on how to make questions appropriately matters a lot

و بنابراین, حائز اهمیت است تا با نحوه صحیح پرسیدن سوالات آشنا بود For people with poor knowledge of grammar, this part seems rather frustrating and they might try to avoid questions برای افرادی که از دانش گرامر ضعیفی برخوردار هستند, این قسمت ممکن است کمی دشوار بنظر برسد و شاید آنها سعی در اجتناب از پرسش ها را داشته باشند As an old rule, a lot of questions involve using auxiliary verbs which are also known as helping verbs as we add them to the main verbs to make their meanings clearer. There are three famous such verbs which are known to us
all and they are “Be”, “Have” and “Do” and we are going to mention a few examples in this respect just to practice how to use them

به عنوان یک راهکار قدیمی, در بسیاری از سوالات از افعال کمکی استفاده میشود که همانگونه که میدانید آنها را به افعال اصلی به منظور روشن ساختن مفهوم آنها اضافه میکنیم. همچنین سه فعل کمکی که همه ما با آنها آشنا هستیم “Have” “Be” “Do” هستند و قصد داریم تا با ذکر چند مثال در اینجا به تمرین نحوه استفاده از این افعال بپردازیم First off, we begin with subject questions which are related to the subjects in the sentences who have performed a job or an action در ابتدا مبحث خود را با سوالات فاعلی آغاز میکنیم که مربوط به پرسش از فاعل جملات درباره انجام کارها میپرسد Who takes the bus to work every day چه فردی هر روز با اتوبوس به محل کار خود میرود؟

In subject questions made using the word “Who” we follow the same subject-verb pattern and will not apply any inversions of the placements of the words in statements در سوالات فاعلی که با استفاده از کلمه پرسشی “Who” ساخته میشوند, ما از همان الگوی فاعل و فعل استفاده میکنیم و در عبارات هیچ گونه جابجائی بین کلمات روی نخواهد داد Generally speaking, subject questions are easy to spot when using words such as “Who” or “What” at the beginning of the sentences معمولا شناسائی پرسشهای فاعلی آسان است چون از کلماتی همانند “Who” و “What” در ابتدای جملات استفاده میشود And we can use subject questions in simple present, simple past as well as simple future tenses

و همچنین ما میتوانیم از سوالات فاعلی در زمانهای حال ساده, گذشته ساده و آینده ساده استفاده نمائیم However, in some cases, subject questions may appear in other tenses and some auxiliary verbs might be used before the main verbs اما در برخی موارد ممکن است که سوالات فاعلی در برخی دیگر از زمانها ظاهر شوند و افعال کمکی میتوانند قبل از افعال اصلی مورد استفاده قرار گیرند Here is an example using the present continuous tense در اینجا به مثالی با استفاده از زمان حال استمراری اشاره میشود Who is coming with me to the volleyball game چه کسی به همراه من برای تماشای بازی والیبال می آید؟ The auxiliary verb “Be” has appeared in the form of Is فعل کمکی “Be” بصورت “Is” در آمده است.

Who was watching the game when they scored a goal چه فردی مشغول تماشای بازی بود هنگامیکه آنها گل زدند The auxiliary verb “Be” appears as Was فعل کمکی “Be” بصورت “Was” ظاهر شده است As an author, what do you like to write about in your book به عنوان یک مولف, در کتابتان قصد دارید تا درباره چه موضوعی بنویسید؟ Please pay attention not to get confused here since this question is more relevant to the object rather than the subject لطفا دقت کنید تا در این مورد اشتباه نکنید. در این عبارت توجه به مفعول است (موضوع کتاب) تا فاعل (نویسنده) Who broke the glass چه کسی شیشه را شکست Who likes to order pizza today چه کسی مایل است تا امروز پیتزا سفارش دهد؟

درباره ی admin

همچنین ببینید

تغییر برخی باورهای گرامری قدیمی

شاید باورکردن این مطلب کمی دشوار بنظر برسد ولی با دقت در برخی متون و مخصوصا در بعضی فیلمها در می یابیم که برخی قواعد گرامری ممکن است آنقدرها هم به اصطلاح سفت و سخت نباشند و میتوان آنها را تغییر داد. البته این بدین معنا نیست که هر فردی میتواند اقدام به گزینش و یا ایجاد کردن نحوه جدیدی از صحبتهای روزانه و عامیانه نماید ولی همانگونه که عرض شد میتوان تغییرات کوچکی در مکان و جایگاه برخی آیتمها نظیر قسمتهای افعال و مصدرها و همچنین نحوه گزینش و قرارگیری حروف ربط در عبارات و جمله ها انجام داد. احتمالا پس از خواندن سریع و مختصر این نکات شما هم علاقمند شده اید تا در بحث امروز با ما همراه شده و از روشها و تکنیکهائی که در این مقال به آنها اشاره میشوند بطور آزمایشی استفاده کنید.

Some rules might change when speaking with others in an informal way but it is advised not to do so when writing a piece formally برخی قوانین در هنگام صحبت با دیگران ممکن است کمی تغییر کنند, مخصوصا در موارد دوستانه و غیر رسمی ولی توصیه شده از چنین تغییراتی در هنگام نگارش متون رسمی پرهیز کرد If you have a glance at some world-renowned dictionaries like Oxford or encyclopedias, you will find hundreds of new entries and word data which might have been recently added to those sources چنانچه نگاهی اجمالی به لغتنامه ها و دائره المعارفهای معروف بین المللی از قبیل آکسفورد بیندازید, درخواهید یافت که ممکن است صدها لغت و ورودیهای جدید اخیرا به آنها قبل اضافه شده اند.

This shows that new words and phrases are constantly being coined and so do some structures این نشاندهنده این مطلب است که کلمات و عبارات جدیدی همواره ساخته شده و همچنین برخی ساختارها نیز در حال تغییر هستند For instance, since long time ago, we have been told not to split the infinitives in the sentences we make به عنوان نمونه, از مدتها قبل به ما گفته شده است که از جداسازی قسمتهای مصدر اجتناب کنیم But even a lot of authentic dictionaries these days say it is okay to split infinitives sometimes, especially in speech and informal occasions ولی امروزه خیلی از لغتنامه های معتبر هم به ما اعلام میکنند که میتوان به جداسازی مصدر در مواقعی همچون گفتگوهای دوستانه و غیر رسمی اقدام نمود.

Many learners have been taught that it is wrong to split an infinitive به بسیاری از فراگیران آموزش داده شده است تا از جداسازی مصدر اجتناب کنند But as stated above, there is no general rule of thumb for this rule these days اما همانگونه که در بالا عرض شد, امروزه قواعد و قوانین به اصطلاح کلی و سر انگشتی برای این موضوع وجود ندارد As you know, infinitives are called the unchanged forms of verbs recognized with a “To” at the beginning همانگونه که میدانید, مصدرها فرم و گونه کلی افعال هستند و با استفاده از “To” در ابتدای آنها شناخته میشوند Such as To Go مانند رفتن It is possible to split an infinitive using an adverb in the middle میتوان با استفاده از قید در وسط, مصدر را جدا کرد.

Here is an example در اینجا به مثالی اشاره میشود He began to quickly make scrambled eggs او به سرعت شروع به تهیه نیمرو کرد In this sample sentence, the infinitive “To Make” has been separated using the adverb “Quickly” and it sounds very natural and widely used in speech در این عبارت نمونه, مصدر “To Make” با استفاده از قید “Quickly” جدا شده است و این الگو در گفتار بسیار طبیعی و پرکاربرد بنظر میرسد Based on recent findings, such new patterns can be traced back to Latin rules in writing and speech براساس برخی یافته های جدید, بنظر میرسد منشا چنین الگوهای جدید نگارش و گفتاری را میتوان به متون لاتین مربوط دانست.

So, unless you have to use the traditional infinitive type, you can split the infinitive using an adverb بنابراین, چنانچه اجباری در بکارگیری استفاده از مصدر به صورت سنتی نمیباشد, میتوانید با استفاده از یک قید آنرا جدا کنید The second old myth is never begin a sentence with a conjunction داستان و افسانه قدیمی دیگر این است که هرگز جمله ای را با استفاده از حروف ربط آغاز نکرد Again there are so many cases which dismiss this claim باز میتوان به موارد بسیاری برخورد که این نظریه را رد میکنند The words such as “And” , “But” and “Or” are what known as coordinating conjunctions کلماتی مانند “And” و “But” و “Or” به معنای و – اما – آیا به عنوان حروف ربط هماهنگ کننده یا همپایه نامیده میشوند.

I bought a digital camera online. And it proved to be very good من یک دوربین از طریق آنلاین خریداری کردم. و در عمل کالای بسیاری خوبی از آب درآمد As you can see, these two sentences mean very well and the second one has started using the conjunction And همانگونه که مشاهده میکنید, این دو جمله با معنا و صحیح هستند و عبارت دوم با استفاده از حرف ربط “And” ساخته شده است The second sentence is also correct since it has a subject and a predicate whereas “And proved to be very good” is incorrect جمله دوم چون از فاعل و گزاره تشکیل شده است کاملا صحیح میباشد درحالیکه این عبارت “And proved to be good” ناقص و اشتباه میباشد.