خانه / نوشته ها / امکانات مدرن آموزشی برای مربیان

امکانات مدرن آموزشی برای مربیان

هنگامیکه سخن از استفاده از امکانات آموزشی در کلاسها به میان می آید, احتمالا بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از ورود فن آوری یا همان تکنولوژی به محیط کلاسها استقبال میکنند, مخصوصا با توجه به این نکته که امروزه بسیاری از داوطلبین شرکت در دوره های آموزشی از دستگاههائی همچون پخش کننده های صوتی و تصویری بهره مند بوده و کار با آنها را آسان میدانند. از آنسو معلمین و مربیان نیز از استفاده از چنین دستگاههائی در کلاسها استقبال خوبی میکنند چون در بسیاری از موارد میتوانند منجر به سرعت قابل ملاحظه در زمینه پیشرفت آموزشی و مرور نکات در بخشهای گوناگون کتابها گردند. امروزه حتی ورود دوربینها و صفحات مجازی که بصورت سه بعدی به آموزش نکات میپردازند در کلاسها منجر به شور و شوق مضاعف شده اند.

Recently, a lot of opinion studies have been carried out, yielding results that most teachers would welcome the arrival of new technologies in their English classrooms اخیرا مطالعات و نظر سنجیهای زیادی صورت پذیرفته اند که منتج به این نتیجه گشته اند که بیشتر معلمین کلاسهای انگلیسی از ورود امکانات و فن آوریهای مدرن آموزشی استقبال میکنند Nowadays, learning a new language can become much easier through utilizing new audio-video solutions to teach lessons in the classes امروزه با استفاده از امکانات صوتی و تصویری در کلاسها بهتر میتوان به آموزش یک زبان جدید پرداخت On the other hand, plenty of educators might argue that presence of digital devices in the classrooms might lead to some problems

از آنسو, بسیاری از مربیان ممکن است بر این عقیده باشند که ورود امکانات دیجیتالی به کلاسها شاید منجر به بروز مشکلاتی گردد They claim that they can cause harm to the students vision and hearing and lead to mental and physical issues آنها بر این عقیده هستند که چنین لوازمی شاید منجر به بروز مشکلاتی در زمینه بینائی و شنوائی و فیزیکی و روحی دانش آموزان گردند Therefore, if you speak with some tutors who prefer to use traditional methods, they might tell you that nothing beats the good old books and printed stuff از اینرو, چنانچه با برخی از معلمین خصوصی که از روشهای سنتی استفاده میکنند صحبت کنید, خواهند گفت که کتابها و منابع چاپی را با هیچ چیز عوض نمیکنند But there should be a compromise, isn’t there

اما بایستی راه حل مسالمت آمیزی در این زمینه وجود داشته باشد, مگر نه؟ Sure we are living in the twenty-first century and whether we like it or not, we are simply surrounded and overwhelmed by new educational systems involving the use of internet and digital media and we can turn them into advantages and leverage the opportunities to improve our conversational skills in classes and the ones held in institutes قطعا ما در عصر قرن بیست و یکم قرار داریم و اطراف ما را سیستمهای نوین آموزشی بر اساس ارتباطات اینترنتی و رسانه های دیجیتالی فراگرفته اند ولی میتوانیم امکانات را به فرصتها بدل نموده و از این امکانات هم در کلاسهای آموزشگاهی برای تقویت مکالمه خود استفاده بهینه نمائیم.

When it comes to teaching a scientific course at colleges, using the new audio-video systems which have built-in connections can mean saving a lot of time هنگامیکه سخن از تدریس منابع علمی در دانشگاهها به میان می آید, استفاده از سیستمهای صوتی و تصویری که از امکانات داخلی ارتباطی بهره مند هستند میتواند به صرفه جوئی در زمان منجر گردد On the other hand, new educational technologies should not make trainers feel confused and baffled since they are supposed to be easy to handle in most cases از آنطرف, فن آوریهای آموزشی پیشرفته نبایستی منجر به گیج شدن و اشتباه مربیان آموزشی به جهت دشواری در نحوه استفاده گردند و درواقع کارکردن با آنها بایستی آسان باشد.

Some recent studies indicate that using the good old pen and paper can encourage learning in students whereas sticking with pure digital media and tools can be like a detriment and barrier to their learning skills برخی از مطالعات اخیر حاکی از این مطلب است که استفاده از قلم و کاغذ بجای استفاده بیش از حد از لوازم و رسانه های دیجیتالی میتواند به بهبود مهارتهای فراگیری و یادگیری دانش آموزان منجر گردد Also, some psychologists believe that many teenagers are already addicted to their cell phones and social media, and it would be an egregious mistake to encourage further use of such utilities and facilities when it comes to learning new skills inside the classrooms and it is better to leave them at home

همچنین برخی از روانشناسان بر این عقیده هستند که خیلی از نوجوانان به استفاده از تلفنهای همراه و رسانه های اجتماعی معتاد شده اند و ترغیب کردن بیشتر آنها به استفاده از چنین لوازم و امکاناتی در کلاسها اشتباه بزرگی است, هنگامیکه صحبت از فراگیری مهارتهای جدید در کلاسها به میان می آید و بنابراین بهتر است تا چنین لوازمی را در منزل گذاشت By the way, what is your impression on this subject. In your opinion, what are the pros and cons of using new digital tools to improve learning راستی, نظر شما در این رابطه چیست؟ به عقیده شما, بایدها و نبایدها در زمینه استفاده از ابزارهای نوین آموزشی مرتبط با دنیای دیجیتال چیست؟

درباره ی admin

همچنین ببینید

متد فراگیری شنیداری گفتاری

یکی از روشهای آموزشی مورد استفاده در تدریس زبانهای خارجه به متد شنیداری گفتاری معروف بوده و هنوز هم در کشورها مورد استفاده مدرسین خصوصی و همچنین تدوین و تمرین شده در انستیتوها و آموزشگاهها قرار میگرد. در یکی از مباحثی که به این متد مربوط میباشد از رفتارگرائی سخن به میان می آید و این نکته که با استفاده از روش تمرین و تکرار و همچنین بهره گیری از وسایل کمک آموزشی همچون رسانه های صوتی و تصویری میتوان به فراگیری گرامر و همچنین تقویت مکالمه اقدام نمود. در چنین دوره هائی, هنگامیکه دانشجویان و فراگیران به درستی به سوالات مطروحه پاسخ میدهند, از طرف مربیان خود در کلاسها مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و هنگام اشتباه مرتکب شدن, به آنها تذکر و یادآوری میگردد تا پاسخ ها را اصلاح کنند.

When it comes to teaching English as a second language, there are similarities between audio-lingual and direct methods since in both, the students are taught and encouraged to learn the target language directly هنگامیکه سخن از تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به میان می آید, شباهتهائی بین دو روش مستقیم و شنیداری گفتاری وجود دارد چون در هردوی آنها تمرکز بر روی آموزش و فراگیری مستقیم زبان مقصد دانشجویان وجود دارد Therefore, the native languages are rarely used to teach grammar or improve communicative skills of the learners از اینرو, از زبان اول فراگیران به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد به منظور آموزش گرامر و یا بهبود و تقویت مهارتهای مکالمه و گفتاری آنها.

In audio-lingual method, drills are used a lot to master the techniques and in private classes as well as groups, this proves to be successful in many cases در روش شنیداری گفتاری, از تمرینات بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و در کلاسهای خصوصی و عمومی و گروهی, به عنوان روش موفقی شناخته میشود There is an idea behind using this method that through a lot of practices in classes, the students will eventually learn to speak a foreign language like native speakers and spontaneously تفکری که در پشت این روش آموزشی وجود دارد این است که از طریق تمرینات زیاد, دانشجویان در نهایت خواهند آموخت تا زبان خارجه را مانند گویشوران بومی و بلافاصله و به صورت بداهه تکلم نمایند.

In classes administered using audio-lingual method, the students are provided with plenty of oral static drills and through repetition of the phrases mentioned by the trainers and making slight adjustments to them, they will be praised and given credit or they might receive negative feedback and be requested to apply adjustment to them if they make mistakes در کلاسهائی که توسط روش آموزشی گفتاری شنیداری اداره میشوند, زبان آموزان با تمرینات شفاهی زیادی مواجه میشوند که توسط مربیان مطرح شده و با ارائه پاسخ صحیح از طریق اعمال تغییرات جزئی در عبارات مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و در صورت پاسخ اشتباه, به آنها تدکر داده شده و از آنها درخواست میشود تا به تغییر و تصحیح آنها بپردازند.

Repetition of the utterances and the sentences the language learners hear is the central stage in this method تکرار عبارات مطرح شده توسط زبان آموزان به عنوان نکته ای کلیدی در این روش محسوب میگردد On the other hand, two further steps including replacement and restatement are also considered critical and practiced by the students همچنین دو مرحله دیگری که مورد تمرین زبان آموزان در این متد محسوب میگردند بازگوئی و همچنین جایگزینی میباشند For instance, they are supposed to replace one word with another term or rephrase and elaborate on the utterances mentioned مثلا آنها اقدام به جایگزینی برخی کلمات و همچنین توصیف کردن و بازگوئی عبارات شنیده شده مینمایند.

In the early twentieth century, the method was practiced to teach indigenous languages در اوائل قرن بیستم, از این روش برای آموزش زبانهای بومی استفاده میگردید Since its inception, a kind of emphasis was placed upon oral skills از زمان پیدایش این روش, نوعی تاکید بر روی مهارتهای شفاهی و کلامی وجود داشت In fact, correct imitation of the teachers in classes upon uttering sentences is the core of audio-lingual style در حقیقت, تقلید صحیح معلمین در کلاسها در هنگام ارائه و گفتن جملات را میتوان به عنوان یکی از موارد مهم در ارتباط با متد گفتاری شنیداری در نظر گرفت But like many other styles in the area of pedagogy, this method too has seen a fall in its popularity and there are many theories about the decline

اما همانند بسیاری از دیگر روشهای آموزشی, این متد نیز از کاهش محبوبیت و مقبولیت در امان نمانده و برای این مساله تئوریهای زیادی مطرح شده اند Some criticisms were posed by linguists برخی از انتقادها توسط زبانشناسان مطرح شدند In recent decades, the audio-lingual method has been gradually deprived of its credibility در دهه های اخیر به مرور از درجه اعتبار روش گفتاری شنیداری کاسته شده است One of the criticisms raised on its weaknesses is the notion that this style is considered to be teacher centered یکی از ایرادهائی که به این روش گرفته میشود معلم محور بودن آن است Also the input and output perspectives of the lessons are limited همچنین در کلاسها, چشم انداز ورودی و خروجی دروس محدود میباشند.