خانه / نوشته ها / امکانات مدرن آموزشی برای مربیان

امکانات مدرن آموزشی برای مربیان

هنگامیکه سخن از استفاده از امکانات آموزشی در کلاسها به میان می آید, احتمالا بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از ورود فن آوری یا همان تکنولوژی به محیط کلاسها استقبال میکنند, مخصوصا با توجه به این نکته که امروزه بسیاری از داوطلبین شرکت در دوره های آموزشی از دستگاههائی همچون پخش کننده های صوتی و تصویری بهره مند بوده و کار با آنها را آسان میدانند. از آنسو معلمین و مربیان نیز از استفاده از چنین دستگاههائی در کلاسها استقبال خوبی میکنند چون در بسیاری از موارد میتوانند منجر به سرعت قابل ملاحظه در زمینه پیشرفت آموزشی و مرور نکات در بخشهای گوناگون کتابها گردند. امروزه حتی ورود دوربینها و صفحات مجازی که بصورت سه بعدی به آموزش نکات میپردازند در کلاسها منجر به شور و شوق مضاعف شده اند.

Recently, a lot of opinion studies have been carried out, yielding results that most teachers would welcome the arrival of new technologies in their English classrooms اخیرا مطالعات و نظر سنجیهای زیادی صورت پذیرفته اند که منتج به این نتیجه گشته اند که بیشتر معلمین کلاسهای انگلیسی از ورود امکانات و فن آوریهای مدرن آموزشی استقبال میکنند Nowadays, learning a new language can become much easier through utilizing new audio-video solutions to teach lessons in the classes امروزه با استفاده از امکانات صوتی و تصویری در کلاسها بهتر میتوان به آموزش یک زبان جدید پرداخت On the other hand, plenty of educators might argue that presence of digital devices in the classrooms might lead to some problems

از آنسو, بسیاری از مربیان ممکن است بر این عقیده باشند که ورود امکانات دیجیتالی به کلاسها شاید منجر به بروز مشکلاتی گردد They claim that they can cause harm to the students vision and hearing and lead to mental and physical issues آنها بر این عقیده هستند که چنین لوازمی شاید منجر به بروز مشکلاتی در زمینه بینائی و شنوائی و فیزیکی و روحی دانش آموزان گردند Therefore, if you speak with some tutors who prefer to use traditional methods, they might tell you that nothing beats the good old books and printed stuff از اینرو, چنانچه با برخی از معلمین خصوصی که از روشهای سنتی استفاده میکنند صحبت کنید, خواهند گفت که کتابها و منابع چاپی را با هیچ چیز عوض نمیکنند But there should be a compromise, isn’t there

اما بایستی راه حل مسالمت آمیزی در این زمینه وجود داشته باشد, مگر نه؟ Sure we are living in the twenty-first century and whether we like it or not, we are simply surrounded and overwhelmed by new educational systems involving the use of internet and digital media and we can turn them into advantages and leverage the opportunities to improve our conversational skills in classes and the ones held in institutes قطعا ما در عصر قرن بیست و یکم قرار داریم و اطراف ما را سیستمهای نوین آموزشی بر اساس ارتباطات اینترنتی و رسانه های دیجیتالی فراگرفته اند ولی میتوانیم امکانات را به فرصتها بدل نموده و از این امکانات هم در کلاسهای آموزشگاهی برای تقویت مکالمه خود استفاده بهینه نمائیم.

When it comes to teaching a scientific course at colleges, using the new audio-video systems which have built-in connections can mean saving a lot of time هنگامیکه سخن از تدریس منابع علمی در دانشگاهها به میان می آید, استفاده از سیستمهای صوتی و تصویری که از امکانات داخلی ارتباطی بهره مند هستند میتواند به صرفه جوئی در زمان منجر گردد On the other hand, new educational technologies should not make trainers feel confused and baffled since they are supposed to be easy to handle in most cases از آنطرف, فن آوریهای آموزشی پیشرفته نبایستی منجر به گیج شدن و اشتباه مربیان آموزشی به جهت دشواری در نحوه استفاده گردند و درواقع کارکردن با آنها بایستی آسان باشد.

Some recent studies indicate that using the good old pen and paper can encourage learning in students whereas sticking with pure digital media and tools can be like a detriment and barrier to their learning skills برخی از مطالعات اخیر حاکی از این مطلب است که استفاده از قلم و کاغذ بجای استفاده بیش از حد از لوازم و رسانه های دیجیتالی میتواند به بهبود مهارتهای فراگیری و یادگیری دانش آموزان منجر گردد Also, some psychologists believe that many teenagers are already addicted to their cell phones and social media, and it would be an egregious mistake to encourage further use of such utilities and facilities when it comes to learning new skills inside the classrooms and it is better to leave them at home

همچنین برخی از روانشناسان بر این عقیده هستند که خیلی از نوجوانان به استفاده از تلفنهای همراه و رسانه های اجتماعی معتاد شده اند و ترغیب کردن بیشتر آنها به استفاده از چنین لوازم و امکاناتی در کلاسها اشتباه بزرگی است, هنگامیکه صحبت از فراگیری مهارتهای جدید در کلاسها به میان می آید و بنابراین بهتر است تا چنین لوازمی را در منزل گذاشت By the way, what is your impression on this subject. In your opinion, what are the pros and cons of using new digital tools to improve learning راستی, نظر شما در این رابطه چیست؟ به عقیده شما, بایدها و نبایدها در زمینه استفاده از ابزارهای نوین آموزشی مرتبط با دنیای دیجیتال چیست؟

درباره ی admin

همچنین ببینید

تغییر برخی باورهای گرامری قدیمی

شاید باورکردن این مطلب کمی دشوار بنظر برسد ولی با دقت در برخی متون و مخصوصا در بعضی فیلمها در می یابیم که برخی قواعد گرامری ممکن است آنقدرها هم به اصطلاح سفت و سخت نباشند و میتوان آنها را تغییر داد. البته این بدین معنا نیست که هر فردی میتواند اقدام به گزینش و یا ایجاد کردن نحوه جدیدی از صحبتهای روزانه و عامیانه نماید ولی همانگونه که عرض شد میتوان تغییرات کوچکی در مکان و جایگاه برخی آیتمها نظیر قسمتهای افعال و مصدرها و همچنین نحوه گزینش و قرارگیری حروف ربط در عبارات و جمله ها انجام داد. احتمالا پس از خواندن سریع و مختصر این نکات شما هم علاقمند شده اید تا در بحث امروز با ما همراه شده و از روشها و تکنیکهائی که در این مقال به آنها اشاره میشوند بطور آزمایشی استفاده کنید.

Some rules might change when speaking with others in an informal way but it is advised not to do so when writing a piece formally برخی قوانین در هنگام صحبت با دیگران ممکن است کمی تغییر کنند, مخصوصا در موارد دوستانه و غیر رسمی ولی توصیه شده از چنین تغییراتی در هنگام نگارش متون رسمی پرهیز کرد If you have a glance at some world-renowned dictionaries like Oxford or encyclopedias, you will find hundreds of new entries and word data which might have been recently added to those sources چنانچه نگاهی اجمالی به لغتنامه ها و دائره المعارفهای معروف بین المللی از قبیل آکسفورد بیندازید, درخواهید یافت که ممکن است صدها لغت و ورودیهای جدید اخیرا به آنها قبل اضافه شده اند.

This shows that new words and phrases are constantly being coined and so do some structures این نشاندهنده این مطلب است که کلمات و عبارات جدیدی همواره ساخته شده و همچنین برخی ساختارها نیز در حال تغییر هستند For instance, since long time ago, we have been told not to split the infinitives in the sentences we make به عنوان نمونه, از مدتها قبل به ما گفته شده است که از جداسازی قسمتهای مصدر اجتناب کنیم But even a lot of authentic dictionaries these days say it is okay to split infinitives sometimes, especially in speech and informal occasions ولی امروزه خیلی از لغتنامه های معتبر هم به ما اعلام میکنند که میتوان به جداسازی مصدر در مواقعی همچون گفتگوهای دوستانه و غیر رسمی اقدام نمود.

Many learners have been taught that it is wrong to split an infinitive به بسیاری از فراگیران آموزش داده شده است تا از جداسازی مصدر اجتناب کنند But as stated above, there is no general rule of thumb for this rule these days اما همانگونه که در بالا عرض شد, امروزه قواعد و قوانین به اصطلاح کلی و سر انگشتی برای این موضوع وجود ندارد As you know, infinitives are called the unchanged forms of verbs recognized with a “To” at the beginning همانگونه که میدانید, مصدرها فرم و گونه کلی افعال هستند و با استفاده از “To” در ابتدای آنها شناخته میشوند Such as To Go مانند رفتن It is possible to split an infinitive using an adverb in the middle میتوان با استفاده از قید در وسط, مصدر را جدا کرد.

Here is an example در اینجا به مثالی اشاره میشود He began to quickly make scrambled eggs او به سرعت شروع به تهیه نیمرو کرد In this sample sentence, the infinitive “To Make” has been separated using the adverb “Quickly” and it sounds very natural and widely used in speech در این عبارت نمونه, مصدر “To Make” با استفاده از قید “Quickly” جدا شده است و این الگو در گفتار بسیار طبیعی و پرکاربرد بنظر میرسد Based on recent findings, such new patterns can be traced back to Latin rules in writing and speech براساس برخی یافته های جدید, بنظر میرسد منشا چنین الگوهای جدید نگارش و گفتاری را میتوان به متون لاتین مربوط دانست.

So, unless you have to use the traditional infinitive type, you can split the infinitive using an adverb بنابراین, چنانچه اجباری در بکارگیری استفاده از مصدر به صورت سنتی نمیباشد, میتوانید با استفاده از یک قید آنرا جدا کنید The second old myth is never begin a sentence with a conjunction داستان و افسانه قدیمی دیگر این است که هرگز جمله ای را با استفاده از حروف ربط آغاز نکرد Again there are so many cases which dismiss this claim باز میتوان به موارد بسیاری برخورد که این نظریه را رد میکنند The words such as “And” , “But” and “Or” are what known as coordinating conjunctions کلماتی مانند “And” و “But” و “Or” به معنای و – اما – آیا به عنوان حروف ربط هماهنگ کننده یا همپایه نامیده میشوند.

I bought a digital camera online. And it proved to be very good من یک دوربین از طریق آنلاین خریداری کردم. و در عمل کالای بسیاری خوبی از آب درآمد As you can see, these two sentences mean very well and the second one has started using the conjunction And همانگونه که مشاهده میکنید, این دو جمله با معنا و صحیح هستند و عبارت دوم با استفاده از حرف ربط “And” ساخته شده است The second sentence is also correct since it has a subject and a predicate whereas “And proved to be very good” is incorrect جمله دوم چون از فاعل و گزاره تشکیل شده است کاملا صحیح میباشد درحالیکه این عبارت “And proved to be good” ناقص و اشتباه میباشد.