خانه / نوشته ها / شرکتهای نوپا یا استارت آپ

شرکتهای نوپا یا استارت آپ

به احتمال زیاد شما هم از یک یا چند فروشگاه آنلاین و اینترنتی به تازگی خریدهائی را انجام داده و از سهولت انجام خرید و همچنین سرعت پست و ارسال کالاها به درب منزل و محل کار خود رضایت داشته اید. چنین فروشگاههائی را میتوان به عنوان استارت آپ یا همان بنگاههای اقتصادی کوچک یا نوپا درنظر گرفت که در برخی موارد بسیار موفق شده اند و در سرتاسر کشورمان معروف شده و دارای دهها و شاید هم صدها کارمند باشند. درواقع چنین ایده هائی را میتوان تحت عنوان پیشنهادهای تجاری و اقتصادی با ریسک پائین و همچنین شانس موفقیت بالا و سرمایه گذاری قابل قبول درنظر گرفت که در همه جای جهان هم به چشم میخورند و از قبیل چنین فروشگاههائی را میتوان در کشورهای صنعتی نیز موارد بسیاری را نام برد.

In recent years, a modern concept in the area of launching a new business and selling products through online channels has been introduced by successful business people known as startups در سالهای اخیر مفهومی مدرن توسط بازرگانان موفق در زمینه راه اندازی کسب و کار جدید و استفاده از امکانات نوین از قبیل اینترنت برای فروش محصولات و کالاها معرفی شده است به عنوان استارت آپها یا همان شرکتهای نوپا Usually they are founded in order to respond to a requirement on the market and as stated using online facilities plays a crucial role in their status معمولا آنها برای ارائه پاسخ به یک نیاز در بازار بوجود می آیند و همانگونه که عرض شد, استفاده از امکانات آنلاین تاثیر به سزائی در وضعیت آنها ایفا میکند.

As a matter of fact, when it comes to placing an order online and buying products and services from internet vendors, you are getting connected to the startups instead of visiting the local shops in person در واقع هنگامیکه صحبت از خرید کالا و خدمات از فروشنده های آنلاین به میان می آید شما به استارت آپها متصل میشوید بجای مراجعه به فروشگاهها بصورت حضوری برای خرید محصولات Recently, a great news was broadcast by news agencies that the government is supporting startups in order to help improve employment market اخیرا خبر خوبی توسط آژانسهای خبری مخابره شد که دولت از شرکتهای نوپا جهت بهبود بازار مشاغل حمایت میکند.

But are there any guarantees for the entire startups to become successful in the competitive commercial world today اما آیا هیچ تضمینی برای کلیه شرکتهای نوپا جهت توفیق در دنیای تجاری پر رقابت کنونی وجود دارد Well, taking a glance at such new entities shows that along with so many successful ones, you can also spot plenty of failed projects as well which shows lack of original ideas and making wrong decisions can be the main reason to lose market share to others راستش نگاهی گذرا به چنین پروژه هائی مشخص میکند که درکنار بسیاری از برنامه های موفق, میتوان به پروژه های ناموفق نیز اشاره کرد و تصمیم گیریهای اشتباه و عدم داشتن ایده های بکر منجر به شکست و واگذاری سهم بازار به دیگران خواهد شد.

As an example, nowadays there are plenty of online stores selling products at discount prices, and if you would like to begin a new startup to sell services and products to the customers, you should get ready for a fierce competition به عنوان مثال امروزه فروشگاههای اینترنتی بسیاری وجود دارند که محصولاتشان را با تخفیف به مشتریان عرضه میکنند و شما چنانچه قصد راه اندازی یک شرکت نوپا برای فروش خدمات و کالاها به خریداران را دارید, بایستی خود را برای یک رقابت شدید آماده کنید on the other hand, you can find plenty of products and areas in which there might be only a few websites and other startups and the demand for the products they are selling could be on the rise, and they are great opportunities

از طرف دیگر, شما میتوانید بسیاری از محصولات و حوزه ها را بیابید که تنها چند وبسایت و استارت آپ در آنها فعال هستند و ممکن است که نیاز برای فروش چنین محصولاتی رو به رشد باشد و آنها میتوانند به عنوان موقعیتهای عالی محسوب گردند Suppose you are going to become a successful entrepreneur and have original ideas on your mind as well but you are on a budget and would like to receive support, what would you do تصور کنید که شما علاقمند هستید تا به کارفرمای موفقی تبدیل گردید و دارای ایده های نوین و بکری هم در ذهن خود هستید ولی از لحاظ مالی در مضیقه بوده و مایل به دریافت حمایت میباشید, در چنین مواردی چه خواهید کرد؟

The first thing is to brainstorm with other colleagues and experts in the area to find the opportunities and troubleshoot the problems and then you could have a discussion with some bank managers to take a loan to launch your official startup اولین گام میتواند مشورت با دیگر همکاران و متخصصین در زمینه مورد بحث باشد تا به موقعیتها پی برد و مشکلات را برطرف نمود و سپس مشورت با مدیران بانکها برای دریافت وام به منظور راه اندازی رسمی شرکت نوپای شما If you manage to advertise and promote your business to gain attention of the private and public sectors, you can become successful چنانچه بتوانید تا به تبلیغ کسب و کار خود پرداخته و توجه بخش خصوصی و دولتی را جذب کنید, میتوانید موفق شوید.

درباره ی admin

همچنین ببینید

متد فراگیری شنیداری گفتاری

یکی از روشهای آموزشی مورد استفاده در تدریس زبانهای خارجه به متد شنیداری گفتاری معروف بوده و هنوز هم در کشورها مورد استفاده مدرسین خصوصی و همچنین تدوین و تمرین شده در انستیتوها و آموزشگاهها قرار میگرد. در یکی از مباحثی که به این متد مربوط میباشد از رفتارگرائی سخن به میان می آید و این نکته که با استفاده از روش تمرین و تکرار و همچنین بهره گیری از وسایل کمک آموزشی همچون رسانه های صوتی و تصویری میتوان به فراگیری گرامر و همچنین تقویت مکالمه اقدام نمود. در چنین دوره هائی, هنگامیکه دانشجویان و فراگیران به درستی به سوالات مطروحه پاسخ میدهند, از طرف مربیان خود در کلاسها مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و هنگام اشتباه مرتکب شدن, به آنها تذکر و یادآوری میگردد تا پاسخ ها را اصلاح کنند.

When it comes to teaching English as a second language, there are similarities between audio-lingual and direct methods since in both, the students are taught and encouraged to learn the target language directly هنگامیکه سخن از تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به میان می آید, شباهتهائی بین دو روش مستقیم و شنیداری گفتاری وجود دارد چون در هردوی آنها تمرکز بر روی آموزش و فراگیری مستقیم زبان مقصد دانشجویان وجود دارد Therefore, the native languages are rarely used to teach grammar or improve communicative skills of the learners از اینرو, از زبان اول فراگیران به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد به منظور آموزش گرامر و یا بهبود و تقویت مهارتهای مکالمه و گفتاری آنها.

In audio-lingual method, drills are used a lot to master the techniques and in private classes as well as groups, this proves to be successful in many cases در روش شنیداری گفتاری, از تمرینات بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و در کلاسهای خصوصی و عمومی و گروهی, به عنوان روش موفقی شناخته میشود There is an idea behind using this method that through a lot of practices in classes, the students will eventually learn to speak a foreign language like native speakers and spontaneously تفکری که در پشت این روش آموزشی وجود دارد این است که از طریق تمرینات زیاد, دانشجویان در نهایت خواهند آموخت تا زبان خارجه را مانند گویشوران بومی و بلافاصله و به صورت بداهه تکلم نمایند.

In classes administered using audio-lingual method, the students are provided with plenty of oral static drills and through repetition of the phrases mentioned by the trainers and making slight adjustments to them, they will be praised and given credit or they might receive negative feedback and be requested to apply adjustment to them if they make mistakes در کلاسهائی که توسط روش آموزشی گفتاری شنیداری اداره میشوند, زبان آموزان با تمرینات شفاهی زیادی مواجه میشوند که توسط مربیان مطرح شده و با ارائه پاسخ صحیح از طریق اعمال تغییرات جزئی در عبارات مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و در صورت پاسخ اشتباه, به آنها تدکر داده شده و از آنها درخواست میشود تا به تغییر و تصحیح آنها بپردازند.

Repetition of the utterances and the sentences the language learners hear is the central stage in this method تکرار عبارات مطرح شده توسط زبان آموزان به عنوان نکته ای کلیدی در این روش محسوب میگردد On the other hand, two further steps including replacement and restatement are also considered critical and practiced by the students همچنین دو مرحله دیگری که مورد تمرین زبان آموزان در این متد محسوب میگردند بازگوئی و همچنین جایگزینی میباشند For instance, they are supposed to replace one word with another term or rephrase and elaborate on the utterances mentioned مثلا آنها اقدام به جایگزینی برخی کلمات و همچنین توصیف کردن و بازگوئی عبارات شنیده شده مینمایند.

In the early twentieth century, the method was practiced to teach indigenous languages در اوائل قرن بیستم, از این روش برای آموزش زبانهای بومی استفاده میگردید Since its inception, a kind of emphasis was placed upon oral skills از زمان پیدایش این روش, نوعی تاکید بر روی مهارتهای شفاهی و کلامی وجود داشت In fact, correct imitation of the teachers in classes upon uttering sentences is the core of audio-lingual style در حقیقت, تقلید صحیح معلمین در کلاسها در هنگام ارائه و گفتن جملات را میتوان به عنوان یکی از موارد مهم در ارتباط با متد گفتاری شنیداری در نظر گرفت But like many other styles in the area of pedagogy, this method too has seen a fall in its popularity and there are many theories about the decline

اما همانند بسیاری از دیگر روشهای آموزشی, این متد نیز از کاهش محبوبیت و مقبولیت در امان نمانده و برای این مساله تئوریهای زیادی مطرح شده اند Some criticisms were posed by linguists برخی از انتقادها توسط زبانشناسان مطرح شدند In recent decades, the audio-lingual method has been gradually deprived of its credibility در دهه های اخیر به مرور از درجه اعتبار روش گفتاری شنیداری کاسته شده است One of the criticisms raised on its weaknesses is the notion that this style is considered to be teacher centered یکی از ایرادهائی که به این روش گرفته میشود معلم محور بودن آن است Also the input and output perspectives of the lessons are limited همچنین در کلاسها, چشم انداز ورودی و خروجی دروس محدود میباشند.