خانه / نوشته ها / اهمیت نظم و ترتیب

اهمیت نظم و ترتیب

یکی از مهمترین اصول در زندگی شخصی و اجتماعی و کاری هر فرد داشتن نظم و ترتیب و انضباط میباشد و این مساله گرچه ممکن است در نگاه اول از چندان اهمیت زیادی برخوردار نباشد ولی براستی میتواند تاثیرات شگفت انگیزی در مسیر توسعه و موفقیت و ترقی هر فرد و جامعه ای ایفا کند. اشخاصی که در زندگی خود منظم و با نظم و ترتیب هستند معمولا از زمان خود در مقایسه با دیگران بهتر استفاده میکنند و کمتر وقت طلائی خود را بیهوده تلف میکنند. چنین اشخاصی اصولا عادت به مطالعه و استراحت در ساعات مقرر و توصیه شده داشته و میتوانند به خوبی برای زندگی خود برنامه ریزی هم نمایند. شاید شما هم از جمله چنین افرادی باشید و در زندگی شخصی و اجتماعی خود احساس موفقیت میکنید و دارای برنامه هستید.

If there is clear order and planning in life, you will be better able to make decisions and plans in your life چنانچه در زندگی شما ترتیب و برنامه ریزی واضحی وجود دارد, شما بهتر قادر خواهید بود تا به برنامه ریزی در زندگی خود بپردازید Some folks who complain that their life and room are a mess, might need to reconsider how they approach different aspects of their life افرادی که در زندگی خود و همچنین اتاق خویش از عدم نظم شکوه و گلایه دارند ممکن است نیاز به این داشته باشند تا در نحوه رویاروئی با جوانب مختلف زندگی خود تجدید نظر نمایند You are the best person who is able to help you get organized and make plans to have order and clear strategy in both your private and social life

شما بهترین فردی هستید که قادر هستید تا به زندگی خود نظم و ترتیب داده و برنامه ریزی برای داشتن یک استراتژی روشن در دو بعد زندگی شخصی و اجتماعی انجام دهید You can begin with some baby steps like cleaning up your room and house and your workplace since living and working in a tidy place will help you think better and have peace when concentrating شما میتوانید با گامهای کوچک شروع کنید از قبیل نظافت اتاق و منزل و محل کارتان چون زندگی و کار در مکان تمیز به شما در بهتر فکر کردن و همچنین داشتن آرامش به هنگام تمرکز کمک میکند You can also have a glance at this concept from another aspect which is when being well-organized, your attention will be better focused on the job you’re doing

شما همچنین میتوانید به این موضوع از منظر دیگری نگاه بیندازید که همانا داشتن تمرکز بر روی کاری است که انجام میدهید Those people who are rather nonchalant are more likely to lose focus when dealing with something important افرادی که مقداری شلخته هستند احتمال بیشتری وجود دارد که در هنگام مواجه شدن با کاری مهم تمرکز خود را از دست بدهند As the famous saying goes, seconds are golden assets in the life of everyone on this planet and we need to value them properly and the more you care about them, the more successful person you will be in the short and long terms به قول معروف ثانیه ها دارائیهای طلائی در زندگی هر فردی میباشند بر روی زمین و ما نیاز داریم تا قدر آنها را به نحو شایسته ای بدانیم.

درواقع هرچقدر بیشتر ارزش آنها را دریابید, شخص موفقتری هم در کوتاه و بلندمدت خواهید گردید Even there are a few books out there written by top-notch managers who clearly state that your life should move forward in a harmonious and organized manner حتی کتابهائی وجود دارند نگاشته شده توسط مدیران موفق که حاوی این نکته میباشند که زندگی شما بایستی به جلو پیشرود همراه با هماهنگی و نظم و ترتیب In effect, everything needs to have its very own proper placement and timing in your schedule درحقیقت, هر چیزی در زندگی و برنامه شما بایستی دارای مکان و زمان شایسته خود باشد.

درباره ی admin

همچنین ببینید

متد فراگیری شنیداری گفتاری

یکی از روشهای آموزشی مورد استفاده در تدریس زبانهای خارجه به متد شنیداری گفتاری معروف بوده و هنوز هم در کشورها مورد استفاده مدرسین خصوصی و همچنین تدوین و تمرین شده در انستیتوها و آموزشگاهها قرار میگرد. در یکی از مباحثی که به این متد مربوط میباشد از رفتارگرائی سخن به میان می آید و این نکته که با استفاده از روش تمرین و تکرار و همچنین بهره گیری از وسایل کمک آموزشی همچون رسانه های صوتی و تصویری میتوان به فراگیری گرامر و همچنین تقویت مکالمه اقدام نمود. در چنین دوره هائی, هنگامیکه دانشجویان و فراگیران به درستی به سوالات مطروحه پاسخ میدهند, از طرف مربیان خود در کلاسها مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و هنگام اشتباه مرتکب شدن, به آنها تذکر و یادآوری میگردد تا پاسخ ها را اصلاح کنند.

When it comes to teaching English as a second language, there are similarities between audio-lingual and direct methods since in both, the students are taught and encouraged to learn the target language directly هنگامیکه سخن از تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به میان می آید, شباهتهائی بین دو روش مستقیم و شنیداری گفتاری وجود دارد چون در هردوی آنها تمرکز بر روی آموزش و فراگیری مستقیم زبان مقصد دانشجویان وجود دارد Therefore, the native languages are rarely used to teach grammar or improve communicative skills of the learners از اینرو, از زبان اول فراگیران به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد به منظور آموزش گرامر و یا بهبود و تقویت مهارتهای مکالمه و گفتاری آنها.

In audio-lingual method, drills are used a lot to master the techniques and in private classes as well as groups, this proves to be successful in many cases در روش شنیداری گفتاری, از تمرینات بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و در کلاسهای خصوصی و عمومی و گروهی, به عنوان روش موفقی شناخته میشود There is an idea behind using this method that through a lot of practices in classes, the students will eventually learn to speak a foreign language like native speakers and spontaneously تفکری که در پشت این روش آموزشی وجود دارد این است که از طریق تمرینات زیاد, دانشجویان در نهایت خواهند آموخت تا زبان خارجه را مانند گویشوران بومی و بلافاصله و به صورت بداهه تکلم نمایند.

In classes administered using audio-lingual method, the students are provided with plenty of oral static drills and through repetition of the phrases mentioned by the trainers and making slight adjustments to them, they will be praised and given credit or they might receive negative feedback and be requested to apply adjustment to them if they make mistakes در کلاسهائی که توسط روش آموزشی گفتاری شنیداری اداره میشوند, زبان آموزان با تمرینات شفاهی زیادی مواجه میشوند که توسط مربیان مطرح شده و با ارائه پاسخ صحیح از طریق اعمال تغییرات جزئی در عبارات مورد تشویق و تمجید قرار گرفته و در صورت پاسخ اشتباه, به آنها تدکر داده شده و از آنها درخواست میشود تا به تغییر و تصحیح آنها بپردازند.

Repetition of the utterances and the sentences the language learners hear is the central stage in this method تکرار عبارات مطرح شده توسط زبان آموزان به عنوان نکته ای کلیدی در این روش محسوب میگردد On the other hand, two further steps including replacement and restatement are also considered critical and practiced by the students همچنین دو مرحله دیگری که مورد تمرین زبان آموزان در این متد محسوب میگردند بازگوئی و همچنین جایگزینی میباشند For instance, they are supposed to replace one word with another term or rephrase and elaborate on the utterances mentioned مثلا آنها اقدام به جایگزینی برخی کلمات و همچنین توصیف کردن و بازگوئی عبارات شنیده شده مینمایند.

In the early twentieth century, the method was practiced to teach indigenous languages در اوائل قرن بیستم, از این روش برای آموزش زبانهای بومی استفاده میگردید Since its inception, a kind of emphasis was placed upon oral skills از زمان پیدایش این روش, نوعی تاکید بر روی مهارتهای شفاهی و کلامی وجود داشت In fact, correct imitation of the teachers in classes upon uttering sentences is the core of audio-lingual style در حقیقت, تقلید صحیح معلمین در کلاسها در هنگام ارائه و گفتن جملات را میتوان به عنوان یکی از موارد مهم در ارتباط با متد گفتاری شنیداری در نظر گرفت But like many other styles in the area of pedagogy, this method too has seen a fall in its popularity and there are many theories about the decline

اما همانند بسیاری از دیگر روشهای آموزشی, این متد نیز از کاهش محبوبیت و مقبولیت در امان نمانده و برای این مساله تئوریهای زیادی مطرح شده اند Some criticisms were posed by linguists برخی از انتقادها توسط زبانشناسان مطرح شدند In recent decades, the audio-lingual method has been gradually deprived of its credibility در دهه های اخیر به مرور از درجه اعتبار روش گفتاری شنیداری کاسته شده است One of the criticisms raised on its weaknesses is the notion that this style is considered to be teacher centered یکی از ایرادهائی که به این روش گرفته میشود معلم محور بودن آن است Also the input and output perspectives of the lessons are limited همچنین در کلاسها, چشم انداز ورودی و خروجی دروس محدود میباشند.