خانه / نوشته ها / مقاله نویسی آکادمیک

مقاله نویسی آکادمیک

همه ما بخاطر داریم که در دوران دبستان و راهنمائی و دبیرستان, درس انشاء از اهمیت زیادی برخوردار بود و همچنین دیکته نوشتن صحیح میتوانست تضمین کننده نمره خوبی برای درج در کارنامه ما باشد و به همین ترتیب پس از شرکت و قبولی در کنکور و حضور در کلاسهای دانشگاهی, نوع دیگری از نگارش بنام مقاله نویسی در برابرمان ظاهر شد که تقریبا اصول و مبانی آن نزدیک به همان انشاء های دوران کودکی مان بود. مهم است تا با قوانین نگارش صحیح یک مقاله برای پروژه های دانشگاهی و علمی و آکادمیک آشنا شویم چون یکسری قوانین بین المللی مورد قبول و پذیرش جوامع علمی واقع شده اند درباره انتخاب کلمات و شروع و ادامه و تکمیل پاراگرافها و نتیجه گیری در خاتمه که میتوانند بسیار حائز اهمیت باشند.

An article is a piece of writing which deals with a subject and it usually has three main parts, the beginning, the body and the ending and each of these segments need to be written properly and in a meaningful manner یک مقاله قطعه ای از نوشته میباشد که به موضوعی میپردازد و معمولا از سه قسمت تشکیل میشود, مقدمه, بدنه و پایان و هر کدام از این قطعات نیاز است تا به نحوی شایسته و با مفهوم نگارش شوند When reading newspaper columns and viewpoints of the main worldwide bulletins, we actually are studying some articles that have been written by professional authors and editors but we may not be able to write truly great articles without having proper education and training

ما هنگامیکه مشغول مطالعه ستونهای روزنامه ها و اخبار مهم جهانی در آنها میباشیم, درواقع درگیر خواندن مقالاتی هستیم که توسط نویسندگان حرفه ای و سردبیران آنها هستیم ولی ممکن است که ما بدون آموزش صحیح و تمرین نتوانیم تا به نوشتن مقالات براستی خوب بپردازیم There can be found some good books containing tips on how to compose business letters for TOEFL and IELTS exams and if you are interested in improving your writing style, checking them out can be recommended کتابهای خوبی را میتوان یافت درباره چگونگی نگارش نامه های تجاری برای آزمونهای تافل و آیلتس و چنانچه شما علاقمند به بهبود نامه نگاری خود هستید, مطالعه این کتابها به شما توصیه میگردد.

Writing academic articles means you have the knowledge to make contact with an official, an office or a department in an official style نگارش نامه های آکادمیک بدین مفهوم است که شما دارای آگاهی از چگونگی تماس با یک اداره و شرکت یا شخص را به نحوی اداری و رسمی میباشید Suppose there is a park near your apartment and you would like to send a letter to the municipality, suggesting to plant some trees and grass there but how such a request is to be made تصور کنید که در نزدیکی آپارتمان شما پارکی وجود دارد و شما مایل هستید تا با ارسال نامه ای به شهرداری, پیشنهاد دهید تا در آن تعدادی درخت و چمن کاشته شوند ولی چگونه بایستی چنین درخواستی را مطرح ساخت.

Your official letter can be composed like an article, and it may consist of several paragraphs and the first of them is the beginning that briefly explains your request and the points that are going to follow in the body نامه رسمی شما میتواند شبیه به یک مقاله نگاشته شود, حاوی چند پاراگراف و اولین آنها مقدمه بوده و بطور مختصر درخواست شما را توضیح میدهد و نکاتی را که در ادامه متن مقاله به آنها پرداخته خواهد شد In the body, provide further examples and tips supporting your idea در بدنه متن چند مثال و نکته برای توضیحات خود ارائه کنید in the concluding part, briefly review the main points and provide gratitude در قسمت نتیجه گیری بطور خلاصه به مرور نکات مهم و عرض تشکر بپردازید.

درباره ی admin

همچنین ببینید

طرح پرسش و سوالات فاعلی

خیلی از مواقع که شما مشغول انجام مکالمات هستید طبیعتا به طرح پرسشهائی مشغول خواهید شد که طرف مقابل به پاسخ آنها خواهند پرداخت. همچنین هنگامیکه سخن از نگارش مقالات به میان می آید, میتوان از ضمائر فاعلی برای پرسش کردن استفاده کرد. درواقع شاید غیر ممکن باشد که سخنگوی خوبی بود یا اینکه به صحبت کردن برای مدت طولانی پرداخت بدون اینکه از گرامر و قواعد آن برای پرسش کردن استفاده کرد. اما موضوع به همین جا ختم نمیشود چون برای خیلی از گویشوران که به مرور نکات در زبان انگلیسی میپردازند, سوال پرسیدن شاید کمی سخت بنظر برسد چون شاید به راحتی بخاطر نداشته باشند که در هنگام ساختن سوالات, ترتیب اجزای کلمات به چه صورت خواهد بود و فاعل را در کجای عبارات قرار دهند.

When it comes to teaching at institutes and in private sessions, knowing how to make questions in a non-confusing manner matters هنگامیکه سخن از تدریس در کلاسهای آموزشگاهی و در جلسات خصوصی به میان می آید, مهم است تا از نحوه پرسش کردن به نحوه صحیح و شفاف آگاه بود As an example, as far as international educational testing systems of IELTS and TOEFL are concerned, you will face numerous questions when taking them به عنوان مثال, در هنگام مواجه شدن با سوالات در آزمونهای آموزشی بین المللی همچون آیلتس و تافل, در هنگام برگزاری این امتحانات شما به پاسخ دادن چنین پرسشهائی خواهید پرداخت And thus, mentioning a few words on how to make questions appropriately matters a lot

و بنابراین, حائز اهمیت است تا با نحوه صحیح پرسیدن سوالات آشنا بود For people with poor knowledge of grammar, this part seems rather frustrating and they might try to avoid questions برای افرادی که از دانش گرامر ضعیفی برخوردار هستند, این قسمت ممکن است کمی دشوار بنظر برسد و شاید آنها سعی در اجتناب از پرسش ها را داشته باشند As an old rule, a lot of questions involve using auxiliary verbs which are also known as helping verbs as we add them to the main verbs to make their meanings clearer. There are three famous such verbs which are known to us
all and they are “Be”, “Have” and “Do” and we are going to mention a few examples in this respect just to practice how to use them

به عنوان یک راهکار قدیمی, در بسیاری از سوالات از افعال کمکی استفاده میشود که همانگونه که میدانید آنها را به افعال اصلی به منظور روشن ساختن مفهوم آنها اضافه میکنیم. همچنین سه فعل کمکی که همه ما با آنها آشنا هستیم “Have” “Be” “Do” هستند و قصد داریم تا با ذکر چند مثال در اینجا به تمرین نحوه استفاده از این افعال بپردازیم First off, we begin with subject questions which are related to the subjects in the sentences who have performed a job or an action در ابتدا مبحث خود را با سوالات فاعلی آغاز میکنیم که مربوط به پرسش از فاعل جملات درباره انجام کارها میپرسد Who takes the bus to work every day چه فردی هر روز با اتوبوس به محل کار خود میرود؟

In subject questions made using the word “Who” we follow the same subject-verb pattern and will not apply any inversions of the placements of the words in statements در سوالات فاعلی که با استفاده از کلمه پرسشی “Who” ساخته میشوند, ما از همان الگوی فاعل و فعل استفاده میکنیم و در عبارات هیچ گونه جابجائی بین کلمات روی نخواهد داد Generally speaking, subject questions are easy to spot when using words such as “Who” or “What” at the beginning of the sentences معمولا شناسائی پرسشهای فاعلی آسان است چون از کلماتی همانند “Who” و “What” در ابتدای جملات استفاده میشود And we can use subject questions in simple present, simple past as well as simple future tenses

و همچنین ما میتوانیم از سوالات فاعلی در زمانهای حال ساده, گذشته ساده و آینده ساده استفاده نمائیم However, in some cases, subject questions may appear in other tenses and some auxiliary verbs might be used before the main verbs اما در برخی موارد ممکن است که سوالات فاعلی در برخی دیگر از زمانها ظاهر شوند و افعال کمکی میتوانند قبل از افعال اصلی مورد استفاده قرار گیرند Here is an example using the present continuous tense در اینجا به مثالی با استفاده از زمان حال استمراری اشاره میشود Who is coming with me to the volleyball game چه کسی به همراه من برای تماشای بازی والیبال می آید؟ The auxiliary verb “Be” has appeared in the form of Is فعل کمکی “Be” بصورت “Is” در آمده است.

Who was watching the game when they scored a goal چه فردی مشغول تماشای بازی بود هنگامیکه آنها گل زدند The auxiliary verb “Be” appears as Was فعل کمکی “Be” بصورت “Was” ظاهر شده است As an author, what do you like to write about in your book به عنوان یک مولف, در کتابتان قصد دارید تا درباره چه موضوعی بنویسید؟ Please pay attention not to get confused here since this question is more relevant to the object rather than the subject لطفا دقت کنید تا در این مورد اشتباه نکنید. در این عبارت توجه به مفعول است (موضوع کتاب) تا فاعل (نویسنده) Who broke the glass چه کسی شیشه را شکست Who likes to order pizza today چه کسی مایل است تا امروز پیتزا سفارش دهد؟