خانه / نوشته ها / مقاله نویسی آکادمیک

مقاله نویسی آکادمیک

همه ما بخاطر داریم که در دوران دبستان و راهنمائی و دبیرستان, درس انشاء از اهمیت زیادی برخوردار بود و همچنین دیکته نوشتن صحیح میتوانست تضمین کننده نمره خوبی برای درج در کارنامه ما باشد و به همین ترتیب پس از شرکت و قبولی در کنکور و حضور در کلاسهای دانشگاهی, نوع دیگری از نگارش بنام مقاله نویسی در برابرمان ظاهر شد که تقریبا اصول و مبانی آن نزدیک به همان انشاء های دوران کودکی مان بود. مهم است تا با قوانین نگارش صحیح یک مقاله برای پروژه های دانشگاهی و علمی و آکادمیک آشنا شویم چون یکسری قوانین بین المللی مورد قبول و پذیرش جوامع علمی واقع شده اند درباره انتخاب کلمات و شروع و ادامه و تکمیل پاراگرافها و نتیجه گیری در خاتمه که میتوانند بسیار حائز اهمیت باشند.

An article is a piece of writing which deals with a subject and it usually has three main parts, the beginning, the body and the ending and each of these segments need to be written properly and in a meaningful manner یک مقاله قطعه ای از نوشته میباشد که به موضوعی میپردازد و معمولا از سه قسمت تشکیل میشود, مقدمه, بدنه و پایان و هر کدام از این قطعات نیاز است تا به نحوی شایسته و با مفهوم نگارش شوند When reading newspaper columns and viewpoints of the main worldwide bulletins, we actually are studying some articles that have been written by professional authors and editors but we may not be able to write truly great articles without having proper education and training

ما هنگامیکه مشغول مطالعه ستونهای روزنامه ها و اخبار مهم جهانی در آنها میباشیم, درواقع درگیر خواندن مقالاتی هستیم که توسط نویسندگان حرفه ای و سردبیران آنها هستیم ولی ممکن است که ما بدون آموزش صحیح و تمرین نتوانیم تا به نوشتن مقالات براستی خوب بپردازیم There can be found some good books containing tips on how to compose business letters for TOEFL and IELTS exams and if you are interested in improving your writing style, checking them out can be recommended کتابهای خوبی را میتوان یافت درباره چگونگی نگارش نامه های تجاری برای آزمونهای تافل و آیلتس و چنانچه شما علاقمند به بهبود نامه نگاری خود هستید, مطالعه این کتابها به شما توصیه میگردد.

Writing academic articles means you have the knowledge to make contact with an official, an office or a department in an official style نگارش نامه های آکادمیک بدین مفهوم است که شما دارای آگاهی از چگونگی تماس با یک اداره و شرکت یا شخص را به نحوی اداری و رسمی میباشید Suppose there is a park near your apartment and you would like to send a letter to the municipality, suggesting to plant some trees and grass there but how such a request is to be made تصور کنید که در نزدیکی آپارتمان شما پارکی وجود دارد و شما مایل هستید تا با ارسال نامه ای به شهرداری, پیشنهاد دهید تا در آن تعدادی درخت و چمن کاشته شوند ولی چگونه بایستی چنین درخواستی را مطرح ساخت.

Your official letter can be composed like an article, and it may consist of several paragraphs and the first of them is the beginning that briefly explains your request and the points that are going to follow in the body نامه رسمی شما میتواند شبیه به یک مقاله نگاشته شود, حاوی چند پاراگراف و اولین آنها مقدمه بوده و بطور مختصر درخواست شما را توضیح میدهد و نکاتی را که در ادامه متن مقاله به آنها پرداخته خواهد شد In the body, provide further examples and tips supporting your idea در بدنه متن چند مثال و نکته برای توضیحات خود ارائه کنید in the concluding part, briefly review the main points and provide gratitude در قسمت نتیجه گیری بطور خلاصه به مرور نکات مهم و عرض تشکر بپردازید.

درباره ی admin

همچنین ببینید

روش آموزشی مستقیم

در مواردی که بحث از متون آموزشی در ارتباط با زبان انگلیسی به میان می آید, ناخود آگاه به یاد متدها و روشهائی می افتیم که توسط اساتید با تجربه و همچنین موسسات معتبر مورد استفاده و تمرین و تدوین قرار میگیرند. شاید شما برای اولین بار است که با مقوله روشهای آموزشی برخورد میکنید و در هنگام ثبت نام در کلاسهای تدریس خصوصی و یا تمرین مکالمه در کلاسهای آموزشگاهی و تمرین نکات گرامری با مربیان با تجربه, بیشتر به فکر پیشرفت سریع در زمان کوتاه بوده باشید و کمتر به مقوله های تخصصی آموزشی همچون روشهای آموزشی اندیشیده باشید. مقاله امروز همچنین میتواند برای همکاران و مترجمان که در زمینه تحقیق و پژوهش در زمینه آموزش فن بیان و گرامر صرف وقت مینمایند مفید واقع شود.

Direct method is one of the renowned and oldest systems used by teachers worldwide and it sometimes is known as natural approach towards teaching a foreign language روش مستقیم که همچنین به عنوان روش طبیعی از آن یاد میشود را میتوان به عنوان یکی از قدیمیترین و معروفترین روشهای آموزشی مورد استفاده معلمین در زمینه تدریس زبانهای خارجه در نظر گرفت In this approach, the teachers in classes primarily focus on using only the target languages and try to stay away and refrain from using the native languages of the students در این متد آموزشی, معلمین در کلاسها سعی میکنند تا از زبان اول دانش آموزان کمتر استفاده کرده و از آن فاصله گرفته و بیشتر از زبان مقصد استفاده میکنند.

This method was first established in England around 1900 and is opposite to the traditional language-teaching system of grammar translation which was used before این روش ابتدا در کشور انگلستان حدودا سال 1900 ابداع شد و با روش قدیمی تر ترجمه گرامر کاملا متفاوت میباشد After introduction, the direct method was quickly adopted by many schools and teachers worldwide پس ار ابداع, روش آموزش مستقیم به سرعت توسط موسسات آموزشی و معلمین در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت In general, focusing on and enhancing oral skills of the participants in classes can be one of the merits of direct method بطور کلی, یکی از مزایای این روش, بهبود و تمرکز بر روی مهارتهای کلامی زبان آموزان است.

Direct method involves using plenty of educational materials including visual signs, trying to indirectly teach grammatical points to the students, even pantomiming might be used to convey concepts, spoken language is also centralized and there is a focus on question-answer pattern when teaching as well در روش مستقیم, عموما تمرکز بر روی استفاده از زبان مقصد در هنگام آموزش و همچنین استفاده از وسایل کمک آموزشی همچون تصاویر و سعی در انتقال مفاهیم گرامر و دستور زبان به روش غیر مستقیم و حتی بهره گرفتن از نمایش و پانتومیم و تاکید بر روش آموزش دروس مبتنی بر سوال و پاسخ میباشد So the teacher will try to minimize the use of mother language and focus on communicative skills and experience

بنابراین, در این روش معلم سعی خواهد کرد که استفاده از زبان مادری را به حداقل رسانده و بر روی مهارتها و تجربیات مکالماتی تمرکز کند But you may wonder what aims are pursued when trying to teach English language using direct method اما ممکن است شما این پرسش را مطرح کنید که در هنگام تدریس زبان انگلیسی با استفاده از روش مستقیم, چه اهدافی دنبال میشوند Well, in this method, the focus is on bridging the gap between source and target languages via direct method of using words, phrases, audio files, physical movements and visual assets درواقع در این روش, تمرکز بر روی ساختن پلی بین زبانهای مبدا و مقصد با استفاده از کلمات و عبارات و فایلهای صوتی و تصویری و حرکات بدنی و وسایل آموزشی میباشد.

Direct method is the educational system of choice among many tutors روش مستقیم به عنوان متدی منتخب توسط بسیاری از معلمین خصوصی مورد استفاده قرار میگیرد One of the advantages of it is encouraging the students to use target language to express their ideas یکی از مزایای آن ترغیب کردن دانش آموزان به استفاده بیشتر از زبان مقصد جهت ابراز ایده های خود میباشد There is an assumption that the learners should experience using the language the same way they have mastered their first one without worrying too much about grammar and translation تصور بر این است که در این روش, زبان آموزان به فراگیری زبان دوم همانند زبان اول خود مبادرت میورزند, بدون نگرانی از نکات گرامری و ترجمه.

In other words, when attending these classes, no translation will be used or written on the boards به عبارت دیگر, به هنگام شرکت در چنین کلاسهائی, هیچ گونه ترجمه عبارات مورد استفاده قرار نگرفته و بر روی تخته هم نوشته نخواهند شد The tutors too will attempt to define new vocabularies in an easy-to-figure-out way معلمین خصوصی نیز سعی خواهند کرد تا لغات جدید را به روشی آسان و قابل درک توضیح دهند Generally, teachers and students read numerous grade-appropriate passages aloud in classes to improve comprehension skills as well همچنین عموما, جهت بهبود مهارتهای درک فهم, معلمین و دانش آموزان متناسب با سطوح خود به خواندن با صدای بلند چندین متون در کلاسها اقدام میکنند.