خانه / نوشته ها / ارگونومی و سلامت جسم

ارگونومی و سلامت جسم

شاید مدت زمان زیادی نباشد که متخصصین فیزیوتراپی و ارتوپدی به کارمندان در محیط ادارات و همچنین دانش آموزان و دانشجویان توصیه هائی در زمینه مراقبت از جسم خود و دوری از مشکلاتی که میتوانند بر اثر نشستن اشتباه و خم شدنهای غلط و یا فشار بر روی مهره های کمر و گردن ارائه نموده اند و متاسفانه امروز حتی افرادی که ظاهرا دارای بدن سالمی میباشند ممکن است در هنگام رانندگی و یا نشستن بر روی صندلی خودرو و اتوبوس به مدت طولانی از دردهائی در ناحیه ستون فقرات شکایت داشته باشند. مساله این است که علمی در زمینه ارگونومی یا همان رابطه محیط و لوازمی که مورد استفاده قرار میگیرند عمدتا در حوزه سخت افزار شکل گرفته است و حائز اهمیت میباشد تا از آخرین توصیه ها و علم روز در این زمینه آگاه بود.

A lot of scientists today are occupied with the concept of ergonomics which deals with how furniture and movements at home and in workplace and outside can have an impact on our bodies دانشمندان زیادی امروزه سرشان با مبحث ارگونومی گرم میباشد که عمدتا به لوازم و حرکات در محیط کار و بیرون و داخل منزل و نحوه تاثیرات آنها بر روی بدن ما میپردازند For instance, if you are going to buy yourself a new laptop or computer keyboard, check whether the parts like mouse pads are ergonomic and healthy to work with به عنوان مثال چنانچه قصد خرید یک عدد لپتاپ یا صفحه کلید برای رایانه خود را دارید مطمئن شوید که مثلا آیا صفحه موس آنها برای کار کردن سالم و از نظر ارگونومی قابل قبول هستند.

It has been proved that some keyboards and mice systems are bad to the wrists of the users ثابت شده است که برخی از انواع موش ها و صفحه کلیدهای رایانه ها برای سلامتی مچ کاربران مضر هستند Some recommendations are always useful when it comes to spending some long time, like several hours a day working with computer systems and other tools like doing stretch exercising هنگامیکه صحبت از گذراندن چند ساعت در روز و کارکردن با رایانه و دیگر لوازم به میان می آید, برخی توصیه ها همیشه کارساز هستند از قبیل انجام دادن حرکات کششی و نرمشی Doctors believe that even prolonged sitting is bad for the back health پزشکان بر این عقیده اند که حتی نشستنهای طولانی برای سلامتی کمر مضر است.

Please note that having a sedentary life and working long hours at a desk can even cause depression and various illnesses لطفا توجه کنید که داشتن یک زندگی بدون حرکت و گذراندن ساعات زیادی پشت میز میتواند حتی منجر به افسردگی و دیگر بیماریها گردد When speaking with many taxi drivers, you will notice that their cars seats are not ergonomic and they often complain of back and neck pains هنگامیکه با بسیاری از رانندگان تاکسی صحبت میکنید, متوجه خواهید شد که صندلی خودروهای آنها ارگونومیک نبوده و آنها اغلب از درد در نواحی کمر و گردن گلایه دارند Even buying a new chair for your office room should be done with study حتی خرید یک عدد صندلی برای اتاق اداره شما بایستی با مطالعه صورت پذیرد.

Some recommendations have been made to the office employees like leaving their desks and chairs once or twice an hour and taking a walk around and drinking a glass of water برخی توصیه ها برای کارمندان ادارات ارائه شده اند از قبیل ترک کردن میز و صندلی خود یک تا دو بار در هر ساعت و قدمی به اطراف برداشتن و نوشیدن یک لیوان آب If you are at home and watching your favorite soap opera, you can stand up or begin exercising while watching the screen and that you can use the remote control less چنانچه در منزل و مشغول تماشای سریال مورد علاقه خود هستید, میتوانید ار جا برخواسته و یا به ورزش بپردازید و به صفحه هم نگاه کنید و اینکه سعی کنید کمتر از ریموت کنترل استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

بخش نخست جایگیری قیدها

امروز به بخش نخست بررسی آن دسته از قیدهائی میپردازیم که به معرفی و تبیین …